Ubiegłoroczne badanie w USA pokazało, że 87% konsumentów regularnie sprawdza opinie dotyczące produktów, które zamierzają nabyć. To jeden z powodów, dla których ważne jest sprawne pozyskiwanie feedbacku pozakupowego i jego późniejsze wykorzystanie do zmiany klientów w promotorów marki.Śledząc rynek, można zauważyć, że dla części firm podróż klienta (ang. customer journey) kończy się na etapie sprzedaży. Zupełnie jak gdyby podjęcie decyzji zakupowej automatycznie ograniczało kontakt z marką do niezbędnego minimum. Cierpi na tym wskaźnik retencji klientów, ale nie tylko.
Marnowany jest również znaczny potencjał informacyjny – feedback, który daje wgląd w rynek, pozwala poznać perspektywę konsumentów i ulepszać produkty czy usługi.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.