Kolejna kłoda podatkowa, czyli rozliczenie akcji marketingowejKolejna kłoda podatkowa, czyli rozliczenie akcji marketingowejKolejna kłoda podatkowa, czyli rozliczenie akcji marketingowejKolejna kłoda podatkowa, czyli rozliczenie akcji marketingowej
Jak zaklasyfikować i rozliczyć działania, aby być w zgodzie z prawem? (contrastwerkstatt/Fotolia)

Kolejna kłoda podatkowa, czyli rozliczenie akcji marketingowej

Kolejna kłoda podatkowa, czyli rozliczenie akcji marketingowej
Maria Pietrzyk-Wdowiak

Maria Pietrzyk-Wdowiak

-

ekspertka do spraw podatków w marketingu, Taxline – Doradcy Podatkowi

Maria Pietrzyk-Wdowiak

Maria Pietrzyk-Wdowiak

ekspertka do spraw podatków w marketingu
Taxline – Doradcy Podatkowi

Prawniczka, doradczyni podatkowa (nr wpisu 10631). Ekspertka w zakresie opodatkowania działalności marketingowej. Od 2009 r. właścicielka firmy Taxline Doradcy Podatkowi, wyspecjalizowanej w doradztwie podatkowym dla branży marketingowej i farmaceutycznej. Dzieli się wiedzą prawnopodatkową z zakresu przygotowania, wdrażania i rozliczania działań i akcji marketingowych.

Usługa organizacji akcji marketingowej i wydania nagród nie powinna być traktowana jako świadczenie kompleksowe – tak aktualnie orzekają sądy. Dostosowanie oferty działań do potrzeb klienta i zminimalizowanie ryzyka przedsiębiorcy nie jest jedynym problemem agencji marketingowych.

Schody zaczynają się już przy wystawianiu faktury klientowi. Fiskus uważa, że nieodpłatne przekazanie prezentów konsumentom w imieniu spółki powinno się traktować jako czynność odrębnie opodatkowaną podatkiem VAT.

Takie stanowisko prezentują teraz sądy, a ich wyroki uderzają bezpośrednio w agencje marketingowe, które mają poważny problem z rozliczeniem podatku VAT i klasyfikacją wykonywanych czynności.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się