Karty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?Karty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?Karty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?Karty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?
Taka karta, często kupowana na prezent, ma status instrumentu płatniczego (fot. Pixabay)

Karty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?

Karty podarunkowe pod lupą KNF. Kiedy sklep staje się instytucją płatniczą?

Maciej Bednarek

-

specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, Kancelaria Adwokacka Pałucki & Szkutnik

Maciej Bednarek

specjalista z zakresu prawa ochrony danych osobowych, Kancelaria Adwokacka Pałucki & Szkutnik

Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, prawie budowlanym, prawie pracy, regulacjach odnoszących się do branży e-commerce. Jest członkiem stowarzyszenia SABI oraz świadczy usługi inspektora ochrony danych osobowych.

Filip Zajdel

-

head of customer success, Sparta Loyalty

Filip Zajdel

head of customer success, Sparta Loyalty

Od 2008 r. zajmuje się programami lojalnościowymi i projektami CRM. Pracował w firmach konsultingowych i IT, w których odpowiedzialny był za doradztwo koncepcyjne w zakresie lojalności klientów oraz za zespoły specjalistów zajmujących się budową i realizacją programów lojalnościowych dla wielu branż (paliwowej, odzieżowej, FMCG, dermo oraz B2B). Od 2014 r. w Spartavity zajmuje się strategią i sprzedażą platformy Sparta Loyalty. Brał udział w projektach wdrożeniowych systemów lojalnościowych oraz kart podarunkowych dla takich firm, jak The Body Shop, Briju, Gatta, New Balance, Kazar, iDream, Taranko.

Karty podarunkowe zyskują na popularności. Sklepy, które wprowadzają je do swojej oferty, powinny jednak pamiętać, że tego rodzaju karta jest przede wszystkim instrumentem płatniczym, a to może rodzić dodatkowe obowiązki. Czy i kiedy sprzedawca musi zawiadomić Komisję Nadzoru Finansowego, że oferuje karty podarunkowe?

Można zauważyć, że firmy doceniają znaczenie kart podarunkowych w strategiach marketingowych i sprzedażowych – i nie bez powodu. Z badania przeprowadzonego w 2023 roku wynika, że 87% firm zauważa pozytywny wpływ kart podarunkowych na swoje wyniki finansowe. Ponadto 82% ankietowanych odnotowało zwiększenie średniej wartości koszyka.

Wdrożenie programu kart podarunkowych jest procesem szybkim i nieskomplikowanym.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja