Jak wdrukować się w umysł klienta?Jak wdrukować się w umysł klienta?Jak wdrukować się w umysł klienta?Jak wdrukować się w umysł klienta?
Zadbaj o wyraziste zasoby marki (fot. Chroma.pl)

Jak wdrukować się w umysł klienta?

Jak wdrukować się w umysł klienta?
Redakcja

Redakcja

-

×

Obecnie możesz przeczytać

1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie,

aby otrzymać dostęp do 4915 artykułów

Masz już konto?
Zaloguj się
Od jakiegoś czasu rośnie w Polsce popularność myśli Byrona Sharpa, która rewolucjonizuje marketing. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego telekomy dbają przede wszystkim o nowych klientów, zaniedbując tych najbardziej lojalnych? Przecież to podobno lojalni są najbardziej dochodowi. Sharp ma na to wyjaśnienie poparte szeroko zakrojonymi badaniami. Ma również receptę na to, co marka powinna robić, by dotrzeć do konsumentów.

Jednym z kluczowych elementów sukcesu są wyraziste zasoby marki (ang. distinctive assets), pozwalające zachować dostępność poznawczą marki w umyśle konsumenta. Należą do nich m.in. kolory, logotyp, rodzaj fontu, identyfikacja wizualna, styl reklamy, slogan, opakowanie, dżingiel, zapach, a nawet celebryta występujący w reklamie (pomyślmy o Marku Kondracie, który na lata związał się z ING). Wyraziste zasoby marki to te wszystkie elementy, które konsumenci kojarzą z daną marką, a nie z konkurencją, i które można promować w różnych mediach.

Każda, nawet początkująca firma powinna o nie zadbać. Jeśli prowadzisz ciągłą i bezpośrednią komunikację ze swoimi klientami, na pewno korzystasz z druku. A przynajmniej powinieneś. Wiedziałeś, że branża poligraficzna wciąż rośnie? W 2017 roku (ostatnie zweryfikowane dane) wartość tej branży w Polsce wzrosła o 5,9%, do 15,4 mld zł. Szacowany poziom produkcji sprzedanej w 2018 roku wyniósł 16,1 mld zł, co oznacza wzrost o 4,4% rok do roku. I dzieje się to pomimo rozwoju komunikacji internetowej!

To, co dostajemy do rąk własnych, wydaje się bardziej wartościowe od bitów przesyłanych na nasz ekran. To, co wydrukowane, musi być ważne i warte zapamiętania: wyselekcjonowane, wypracowane, eleganckie i namacalne.

Wizytówka – Twój osobisty znak firmowy

Pamiętasz scenę demonstracji wizytówek z filmu „American Psycho”? Przykład ten pokazuje, że mały kartonik może być prawdziwym dziełem sztuki dla koneserów. W pewnych branżach nadal jest oznaką statusu.

W kontaktach biznesowych często wymieniamy się wizytówkami. Mimo powszechności komunikacji elektronicznej wciąż stanowią one punkt zaczepienia i przypomnienie o spotkaniu face to face. Dobrze zaprojektowana wizytówka to dodatkowy element przyciągający wzrok i zapadający w pamięć. Projekt powinien wyróżniać się rodzajem i fakturą papieru, krojem fontów, elegancją. Można wzmocnić wrażenie, stosując uszlachetnienia: złocenie, srebrzenie, lakier UV 3D czy foliowanie.

W ten sposób uzyskujemy wrażenie prestiżu, a przy pomysłowym wykorzystaniu uszlachetnień – także kreatywności. Wizytówka wcale nie musi mieć kształtu prostokąta. Mieszcząc się w standardowych rozmiarach, można zaprojektować kształt odbiegający od tradycyjnego. Dzięki temu w czytelny sposób można nawiązać do działalności prowadzonej przez firmę, a także sygnalizować, dlaczego warto skorzystać z przekazanych na wizytówce danych.

Broszury i katalogi – przewodniki po Twojej ofercie i Twoich kompetencjach

Na konferencjach, targach, u partnerów handlowych, kontrahentów – wszędzie tam może pojawić się Twoja firma dzięki atrakcyjnie zaprojektowanym publikacjom. Oferta, katalog produktów, lookbook, raport, magazyn firmowy, książka czy designerska publikacja – one powinny trafić na biurka decydentów!

Pamiętaj, że to zajęci ludzie, nie będą surfować po internecie w poszukiwaniu informacji. Do nich powinny trafić profesjonalnie przygotowane druki, zawierające to, co niezbędne, by mogli podjąć decyzję o współpracy z Tobą. Tu liczy się zarówno treść, jak i forma. To ona – przyciągając wzrok – każe zatrzymać się na dłużej, sięgnąć po publikację i przynajmniej przejrzeć.

Na pewno masz świetną ofertę, ale przecież możesz dodatkowo przyciągnąć uwagę najbardziej wartościowych klientów samą formą jej prezentacji. Powinieneś wyróżniać się wśród konkurencji. Tu również można wzmocnić efekt, dodając wspomniane wyżej uszlachetnienia. Dobry projektant (a na pewno znasz takiego) wykorzysta możliwości oferowane przez drukarnię i zaprezentuje Twoją markę oraz jej walory w najlepszy możliwy sposób.

Kalendarze – reklama przez cały rok

Pod koniec roku wiele firm dla swoich klientów, kontrahentów i współpracowników szykuje kalendarze. Praktyczny prezent, w którym można przemycić elementy brandingowe, a dzięki samej funkcji kalendarza mieć pewność, że będzie przypominać o marce przez cały rok. Czy będzie to kalendarz trójdzielny, czy wielostronicowy, a może kalendarz na biurko? Wszystko zależy od Twojej pomysłowości i potrzeb Twoich partnerów.

Naklejki – miejsce na trochę luzu

Coraz popularniejsze są naklejki z oryginalnymi hasłami. Dla odbiorcy są jasnym i czytelnym sygnałem, że ma przed sobą markę przyjazną, z dystansem do siebie i dużą dozą pomysłowości. Naklejki można zaprojektować w pożądanym przez siebie kształcie i wielkości, z rozmaitymi hasłami ujętymi w karby identyfikacji wizualnej marki.

Jeżeli elementy bezpośrednio odwołujące się do brandu są dyskretne, a sam przekaz pasuje do odbiorców, marka może liczyć na dodatkową reklamę. Nawet jeśli obdarowany nalepką nie zostanie klientem firmy, ale utożsamia się z przekazem, zapewne umieści ten drobiazg na laptopie, tablicy czy w innym miejscu, gdzie będzie widoczny dla innych.

Drukarnia internetowa – najwygodniejszy sposób na zamówienie

Marka musi być wyrazista. Musi być wyjątkowa, wyróżniająca się. Powinna wykorzystywać wszystkie dostępne środki, by trafić z przekazem do klienta. Gdy chodzi o druk, ogromny wybór gwarantuje drukarnia internetowa Chroma.pl.

Na jej cyfrowej platformie możesz wybierać spośród siedemdziesięciu różnych kategorii produktowych: od popularnych, jak wizytówki, ulotki, katalogi, plakaty czy kalendarze, przez gadżety i koszulki, aż po bardziej specjalistyczne, jak druki wielkoformatowe. Taka liczba kategorii i produktów stwarza możliwość tysięcy konfiguracji i parametrów wydruku.

Chcesz mieć wybór i poczucie kontroli nad przygotowywanymi materiałami? W drukarni internetowej Chroma.pl skorzystasz z przyjaznego interfejsu i mnóstwa przydatnych opcji. Nie musisz już wydzwaniać do lokalnych drukarni, by ustalać szczegóły.

Nie musisz kontaktować się przez telefon, e-mail czy komunikator na przemian. Masz mnóstwo opcji do wyboru, a sam proces zamawiania jest bardzo prosty. Oszczędzasz czas, pieniądze i nie jesteś ograniczony miejscem. Wybrane zlecenia złożone do godziny 12:00 zostaną wykonane i wysłane jeszcze tego samego dnia, tak aby klient otrzymał je w kolejnym dniu roboczym. Automatyzacja zamówień zapewnia dużą skalę działalności, to zaś ogranicza koszt wydrukowania jednego produktu i obniża ceny końcowe.

Artykuł przygotowany we współpracy z drukarnią Chroma.pl.