Czego nie widzi przeciętny zjadacz interfejsów?

Recepty na zmiany muszą rezonować z gotowością firmy na głos z zewnątrz. Czasem wiemy, jak coś zrobić, ale nie robimy tego, bo obawiamy się, że zostanie to źle odebrane. Wtedy po jakimś czasie plujemy sobie w brodę, że trzeba było być twardym, postawić veto albo uświadomić firmie, że brnie w ślepą uliczkę.

O wpływie pojektanta na zarządzanie rozmawiamy w drugiej części wywiadu z Hubertem Turajem, user experience directorem w studiu EDISONDA

Hubert Turaj

UX director i współzałożyciel studia EDISONDA. Tworzy architekturę informacji i projektuje najrozmaitsze interfejsy: serwisy internetowe, systemy biznesowe, aplikacje mobilne czy przemysłowe. Fascynuje go interakcja w każdej formie – elektronicznej i tradycyjnej. A że z wykształcenia jest psychologiem, z zainteresowaniem obserwuje wszelkie przejawy zachowań w przestrzeni publicznej, próbując dociec, jak otoczenie, przedmioty i komunikaty wpływają na nasze codzienne decyzje. W związku z tym jest w pracy niemal cały czas. Wymyśla, projektuje, a potem testuje na ludziach to, co zostało zaprojektowane. Czasem nawet na dzieciach, które są najbardziej wymagającymi użytkownikami. Pracował m.in. dla takich firm, jak Autodesk, ABB, Bank BPH, BZ WBK, Energa, ENEA, Europejski Fundusz Inwestycyjny, Goodyear, ING, MEN, MRR, MSZ, Tauron, Warta, Vattenfall, Znak.

Czego nie widzi przeciętny zjadacz interfejsów?
Jacek SzlakJacek Szlak

Jesteście na rynku już dobrych kilka lat. W tym czasie nastąpiła np. zmiana sposobu korzystania z interfejsów. Kiedyś na jednym ekranie należało zmieścić jak najwięcej. Teraz nastał świat mobilny i wszyscy przewijamy w nieskończoność. Czy zaczęliście jakiś projekt jeszcze w paradygmacie ekranów, a w trakcie prac okazało się, że lepiej byłoby zastosować przewijanie? Czy w ogóle takie zmiany mają wpływ na interfejsy, które projektujecie?

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się