Użyteczny intranet – proces projektowania TauronetuUżyteczny intranet – proces projektowania TauronetuUżyteczny intranet – proces projektowania TauronetuUżyteczny intranet – proces projektowania Tauronetu

Użyteczny intranet – proces projektowania Tauronetu

Użyteczny intranet – proces projektowania Tauronetu
Hubert Turaj

Hubert Turaj

-

UX director i współzałożyciel, EDISONDA

Hubert Turaj

Hubert Turaj

UX director i współzałożyciel
EDISONDA

Tworzy architekturę informacji i projektuje najrozmaitsze interfejsy: serwisy internetowe, systemy biznesowe, aplikacje mobilne czy przemysłowe. Fascynuje go interakcja w każdej formie – elektronicznej i tradycyjnej. A że z wykształcenia jest psychologiem, z zainteresowaniem obserwuje wszelkie przejawy zachowań w przestrzeni publicznej, próbując dociec, jak otoczenie, przedmioty i komunikaty wpływają na nasze codzienne decyzje. W związku z tym jest w pracy niemal cały czas. Wymyśla, projektuje, a potem testuje na ludziach to, co zostało zaprojektowane . Czasem nawet na dzieciach, które są najbardziej wymagającymi użytkownikami. Pracował między innymi dla takich firm, jak Autodesk, ABB, Bank BPH, BZ WBK, Energa, ENEA, Europejski Fundusz Inwestycyjny, Goodyear, ING, MEN, MRR, MSZ, Tauron, Warta, Vattenfall, Znak.

Krakowskie studio Edisonda zaprojektowało jeden z dziesięciu najlepszych intranetów 2015 r. według Nielsen Norman Group. Tauronet – intranet Grupy Tauron konkurował z projektami realizowanymi dla UniCredit czy Adobe. Jak wyglądał proces projektowania? Jakie trudności należało pokonać?

Proces projektowy został zaplanowany zgodnie ze standardowym podejściem user centered design (UCD) – projektowania zorientowanego na potrzeby użytkownika. Należy w nim najpierw ująć i zrozumieć istniejący i pożądany stan rzeczy jako całość. Następnie trzeba skonceptualizować pozyskaną wiedzę, przygotować kilka propozycji schematów rozwiązań i dopiero na tej podstawie opracowywać ostateczne projekty.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się