Phil Nelson obejmuje stanowisko executive vice president w CNN International Commercial
CNN Worldwide powołało Phila Nelsona do kierowania międzynarodowymi operacjami biznesowymi, a także współpracą z partnerami komercyjnymi sieci poza Stanami Zjednoczonymi.
Phil Nelson obejmuje funkcję executive vice president w CNN International Commercial (CNNIC). Będzie odpowiedzialny za obszar:
- międzynarodowej sprzedaży reklam, sprzedaży i licencjonowania treści oraz dystrybucji komercyjnej;
- powiązanych z nimi usług w zakresie rozwiązań dla klientów.
Wśród tych drugich znajdują się m.in.: studio Create, działania digital i operacje na danych. W nowej roli Nelson będzie także współpracował z partnerami z całego Warner Bros. Discovery w zakresie:
- strategii dystrybucji CNN International;
- kooperacji w obszarze usług cyfrowych i sprzedaży reklam.
Ma to pozwolić na zapewnienie partnerom większego dostępu do wiadomości i innych programów z całego portfolio marki. Nowy wiceprezes dołącza do zespołu kierowniczego CNN Worldwide. Będzie podlegał Chrisowi Marlinowi (executive vice president w dziale Business Operations & Strategy).
Od 2019 r. jako COO w CNNIC kierował operacyjnymi oraz międzynarodowymi projektami rozwojowymi, a także nadzorował wspieranie sprzedaży reklam. W tym czasie:
- opracował ramy strategii sprzedaży reklam CNNIC Audience First;
- przeniósł treści CNN na nowe platformy;
- rozszerzył portfolio międzynarodowej działalności partnerskiej CNN z nadawcami i wydawcami na całym świecie, a także komercyjną działalność sieci z hotelami i liniami lotniczymi.
Do najważniejszych inicjatyw podjętych przez niego do tej pory w CNNIC należą:
- wprowadzenie CNN International na platformy Connected TV w Europie;
- uruchomienie działalności CNN Apparel w Azji;
- licencjonowanie praw do Great Big Story;
- rozszerzenie portfolio kanałów pod marką CNN o CNN Brasil, CNN Prima News i CNN Portugal.
Przed dołączeniem do zespołu CNN Nelson był dyrektorem zarządzającym w Turner North Asia i South Asia Pacific
Nadzorował wszystkie aspekty działalności firmy Turner w tych regionach. Od momentu dołączenia do zespołu w 2010 r. pełnił również inne funkcje związane z rozwojem biznesowym oraz planowaniem strategicznym. Ma duże doświadczenie w zakresie usług cyfrowych z czasów pracy w spółce AOL, gdzie był dyrektorem zarządzającym AOL Asia. Uzyskał tytuł MBA na Uniwersytecie Harvarda. Przed rozpoczęciem pracy w sektorze korporacyjnym był dowódcą w marynarce wojennej USA.
– Aby dziennikarstwo mogło się rozwijać, konieczna jest solidna i efektywna działalność komercyjna. Umożliwi ona finansowanie pracy, jaką CNN wykonuje każdego dnia na całym świecie – mówi Chris Licht, prezes i dyrektor generalny CNN Worldwide. – Dlatego cieszę się, że Phil i jego zespół wykonawczy przejmują stery w CNNIC, by wprowadzić nas w nową erę współpracy z partnerami komercyjnymi.
– CNNIC ma na swoim koncie niezwykłe osiągnięcia w uwalnianiu potencjału zarówno CNN, jak i naszych partnerów komercyjnych z różnych sektorów – mówi Phil Nelson. – Spoglądając w przyszłość, oferujemy naszym partnerom nowe sposoby współpracy z CNN. Umożliwiają one reklamodawcom angażowanie odbiorców wszędzie tam, gdzie korzystają z CNN. Z kolei nadawcom, wydawcom, partnerom i platformom związanym z reklamą out of home zapewniamy dostęp do naszych uznanych na świecie treści i dziennikarstwa. W szybko zmieniającym się krajobrazie medialnym łączymy najlepsze treści CNN z ofertą komercyjną. Wszystko to w innowacyjny sposób, który odzwierciedla potrzeby klientów i rynku, a także oczekiwania odbiorców.
CNN wprowadza kolejne kluczowe zmiany w zespole kierowniczym CNNIC. Rozwija w ten sposób swoją ofertę dla klientów
- Cathy Ibal została mianowana senior vice president w dziale Advertising Sales. Będzie nadzorować całą międzynarodową sprzedaż reklam CNN. Jako sprawdzona liderka sprzedaży z 22-letnim stażem w CNN ma na koncie kierowanie globalnymi zespołami. Również opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie reklamy i brandingu dla szerokiego grona klientów. Od największych marek luksusowych i spółek typu blue chip, przez branżę turystyczną, aż po innych partnerów z sektora prywatnego i publicznego.
- Rob Bradley objął stanowisko senior vice president, digital revenue, strategy & operations. W zakres jego obowiązków wchodzi wszystko to, co jest związane z cyfrowym ekosystemem CNNIC – zarządzanie przychodami, operacje i strategia handlowa. Oprócz swojej roli w CNNIC jest on też częścią zespołu kierowniczego CNN Digital. Będzie kierował współpracą CNNIC w ramach międzynarodowych działań biznesowych WBD w zakresie projektów cyfrowych z wykorzystaniem technologii i usług reklamowych.
- Zaawansowane usługi CNNIC w zakresie tworzenia treści, analizy danych, strategii zarządzania przychodami i obsługi klienta zostaną połączone pod nadzorem Jamesa Hunta. Obejmuje on stanowisko senior vice president w dziale Global Client Solutions. Zespół zajmie się promocją produktów studia Create, a także wsparciem jednostki Audiences & Data wraz z obsługą klienta, organizacją wydarzeń i działaniami strategicznymi.
- 1