Personalia

Z LOT-u do CPK. Konrad Majszyk dyrektorem PR i komunikacji Centralnego Portu Komunikacyjnego

W połowie stycznia nowo utworzone stanowisko dyrektora PR i komunikacji w spółce Centralny Port Komunikacyjny objął Konrad Majszyk. Wśród jego zadań znajdują się m.in. współtworzenie i realizacja strategii komunikacyjnej, utrzymywanie relacji z mediami oraz koordynacja działań marketingowych spółki.

Do CPK Konrad Majszyk przeszedł z Polskich Linii Lotniczych LOT, w których pracował od połowy 2017 r. Pełnił funkcję zastępcy dyrektora komunikacji korporacyjnej. Odpowiadał za:

  • współorganizację działań medialnych LOT-u i Polskiej Grupy Lotniczej,
  • działalność biura prasowego,
  • współpracę z mediami,
  • redakcję magazynu pokładowego „Kaleidoscope”.

CPK jest bardzo potrzebny, ponieważ przepustowość Lotniska Chopina jest bliska wyczerpania, a planowane inwestycje poprawią ją jedynie w sposób doraźny. Wokół CPK powstało wiele mitów, ale prawda jest taka, że za jego budową przemawiają liczne argumenty ekonomiczne. Porty przesiadkowe się po prostu opłacają, stanowiąc pozytywny wkład do PKB, generując miejsca pracy i zwiększając dostępność transportową kraju. CPK to ogromne wyzwanie inwestycyjne, finansowe i logistyczne, a co za tym idzie niełatwe zadanie pod względem komunikacji – mówi Konrad Majszyk.

W latach 2012–2017 r. nowy dyrektor jako dziennikarz ekonomiczny w „Dzienniku Gazety Prawnej” zajmował się transportem (lotniczym, kolejowym, drogowym i morskim) oraz logistyką, spółkami budowlanymi i sektorem energetycznym. Organizował i moderował liczne debaty, m.in. podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego i One Cargo w Katowicach.

W latach 2003–2012 był dziennikarzem „Rzeczpospolitej” podejmującym głównie tematykę transportową i komunikacyjną. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowego studium polityki pieniężnej Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą a Łodzią. Ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze około 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność. W pierwszym etapie będzie on w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju. Mają one umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Inwestycja powinna pozwolić na stworzenie ponad 150 tys. nowych miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe.

CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. Zalicza się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.



Reklama