Personalia

Al Ries nazywany ojcem pozycjonowania nie żyje

Al Ries, współtwórca koncepcji pozycjonowania, zmarł 7 października w wieku 95 lat. Rodzina podała to do publicznej wiadomości 12 października.

Przed założeniem własnej agencji reklamowej w Nowym Jorku pracował w dziale reklamy General Electric. W roku 1972 został współautorem trzyczęściowej serii artykułów o pozycjonowaniu dla czasopisma „Advertising Age”. Osiem lat później wraz z Jackiem Troutem napisał pierwszą książkę, zatytułowaną „Positioning: The Battle For Your Mind”. Stała się ona jednym z najlepiej sprzedających się dotychczas tytułów poświęconych reklamie.

Ries i Trout twierdzili, że marketerzy powinni przestać skupiać się na komunikowaniu korzyści marki. Powinni natomiast znaleźć miejsce w umyśle konsumenta i zagospodarować je marką.

W 1989 r. Sales & Marketing Executives International przyznał mu nagrodę Tops in Marketing. W 1999 r. czasopismo „PR Week” uznało go za jednego ze stu najbardziej wpływowych ludzi w branży PR w XX w.

Od 1994 r. pracował z córką Laurą Ries w firmie doradczej Ries & Ries, obecnie przemianowaną na Ries.

Dekadę temu tak mówił o tej współpracy w wywiadzie dla Marketingu przy Kawie:

„Na szczęście różnimy się wiekiem. Gdybyśmy byli w tym samym wieku, mieli te same doświadczenia i wyznawali tę samą filozofię marketingu, nie byłoby sensu pracować we dwoje. Przed około ćwierć wieku moim partnerem był Jack Trout, z którym mieliśmy właściwie identyczne poglądy. Jak przekładało się to na praktykę? Otóż nigdy nie wygłaszaliśmy prezentacji razem, nigdy nie chodziliśmy na spotkania razem. Albo jeden, albo drugi. Dlatego że byliśmy do siebie zbyt podobni! Mimo że byliśmy partnerami, de facto wszystko robiliśmy w pojedynkę”.

Więcej:

  • 1
Al Ries nazywany ojcem pozycjonowania zmarł 7 października 2022

Al Ries nazywany ojcem pozycjonowania zmarł 7 października 2022



Reklama