0 1 0 0 0 23.01.2008 Dominika SikoraBudowanie relacji z klientemTemat lojalności klientów powoli staje się jednym z najbardziej popularnych zagadnień marketingu. Nie jest to jednak prosty wynik „mody” rozpowszechnianej przez środowisko. Zajmowanie się tą kwestią w biznesie jest działaniem ze wszech miar korzystnym i chciałoby się rzec – koniecznym. Truizmem jest stwierdzenie, że lojalni klienci zapewniają stały zysk firmie. Potencjalnie zapewniają oni rosnące zyski, chociażby poprzez rozszerzanie informacji na temat marki czy firmy, popularne „polecanie innym danego produktu czy danej usługi”. Dla nowych klientów takie rekomendacje są poniekąd gwarancją dobrej jakości. marketing relacji
1 1 0 0 0 23.10.2007 Anna DrabarzKrótki film o miłościOna jest konsumentką. On jest reklamodawcą. Wszystko, czego ona chce, to prawdziwe oddanie. Wszystko, co on daje, to zniżki lojalnościowe... marketing relacji
1 1 0 0 0 22.08.2007 Małgorzata BarańskaSzef tańczyChwytliwe piosenki czy dżingle w reklamach odnoszą często większy sukces w namawianiu konsumentów do nabycia określonych produktów niż nawet najbardziej przekonujące argumenty. Reklamodawcy nierzadko odwołują się w tej kwestii do pomocy znanych gwiazd estrady. Ale zdarza się, że za mikrofon chwycą sami szefowie promującej się firmy. marketing relacji
0 3 0 0 2 12.04.2007 Michał JaśniokPerspektywy rozwoju relacji między przedsiębiorcą a urzędemArtykuł przedstawia problem praktycznego stosowania marketingu relacji. Zawiera wyniki pogłębionych badań empirycznych prowadzonych wśród 18 urzędów miast i gmin zaopatrujących się na podstawie ustawy o finansach publicznych i zamówieniach publicznych. marketing relacji
0 1 0 0 0 30.03.2006 Stephen O'NeillZ dala od szumu reklamowego – prawdziwe tajemnice wielokanałowego marketinguSpecjaliści od marketingu od dawna mówią o strategiach wielokanałowej komunikacji marketingowej. Mogłoby się nawet wydawać, że na wielu rynkach są one realizowane i to z bardzo pozytywnym skutkiem. Steve O'Neill (Head of Global CRM Consulting Practice w BT) uważa, że sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Stara się pokazać złożoność zagadnienia integracji kanałów komunikacji. Ani zachwyt nad technologią, ani sama możliwość jej wdrożenia w firmie nie powinny przesłaniać konieczności skupienia się przede wszystkim na najbardziej wartościowych klientach i dostosowaniu komunikacji do potrzeb konkretnych ich segmentów. biblioteczka marketing relacji
0 1 0 0 0 16.06.2005 Jacek SzlakKlient – terra incognita?Przedstawiamy podsumowanie problematyki omawianej przez laureatów konkursu Marketingowy Wizjoner Roku 2005. W skrócie można powiedzieć, że podstawę nowoczesnego podejścia do marketingu stanowią trzy elementy: klient, komunikacja i pracownik. Jak widać, kluczową rolę spełnia wymiana informacji, i to na każdym obszarze: od relacji firmy z klientem po kontakty wewnętrzne, wszędzie trzeba umieć się porozumiewać. Marketing jest tą dziedziną, która posiłkuje się psychologią i znajomością technik skutecznej komunikacji po to, aby zdobyć serce klienta i nakłonić go do wierności firmie. Budowanie lojalności zamiast budowania marki – choć to zbyt duże uproszczenie – pokazuje jednak, że ciężar zainteresowania marketerów przenosi się na marketing bezpośredni, prawdziwe wyzwanie nadchodzących lat. marketing relacji