Wirtualna asystentka brazylijskiego banku odpowiada na słowne napaści klientów
  • 1
  • 1
19.04.2021

Wirtualna asystentka brazylijskiego banku odpowiada na słowne napaści klientów

W 2018 r. brazylijski bank Bradesco wprowadził wirtualnego asystenta o imieniu BIA (skrót od Bradesco Inteligência Artificial), który przedstawiał się jako kobieta i pomagał klientom. Po nieprzyjemnych doświadczeniach marka zmieniła sposób, w jaki asystentka odpowiada na nieuprzejme wypowiedzi.

BIA szybko zaczęła być słownie napadana i prześladowana ze względu na płeć. Tylko w 2020 r. otrzymała około 95 tys. wiadomości, które można zaklasyfikować jako molestowanie seksualne. Klienci nie tylko czuli się uprawnieni do przeklinania w obecności asystentki, ale i używali upokarzającego języka, a nawet grozili jej gwałtem.

Podobnie jak większość chatbotów, asystentów głosowych i wirtualnych agentów, BIA została zaprogramowana tak, aby reagować na nadużycia w sposób uniżony lub pasywny. Miała być uprzejma i pomocna nawet w obliczu podłości. Odpowiadała więc m.in.: „Postaram się zrobić to lepiej”, „Nie wiem, jak na to odpowiedzieć”.

Bank zmienił jednak nastawienie swojej wirtualnej asystentki. Kierował się m.in. raportem UNESCO z 2019 r., zatytułowanym „Zarumieniłabym się, gdybym mogła”. Tak brzmi kwestia wypowiadana w podobnych sytuacjach przez Siri firmy Apple. Teraz BIA nie stara się już być przyjacielska za wszelką cenę. Kiedy klienci ją obrażają lub próbują poniżać, odpowiada „nie mów tak do mnie”, domaga się szacunku, a nawet cytuje artykuły prawa karnego.

Źródło: www.trendwatching.com

  • 1
wirtualna asystentka

Wirtualna asystentka BIA odpowiada prześladowcom

19 kwietnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.04.2021

CBRE: Potężne straty gastronomii w centrach handlowych

Przed wybuchem pandemii Polacy odwiedzający centra handlowe chętnie korzystali z oferty gastronomicznej. Ponad połowa klientów na posiłek w strefie food court decydowała się chociaż raz w miesiącu – wynika z danych CBRE. Aktualnie najemcy gastronomiczni, którzy stanowią średnio około 10% wszystkich najemców w centrach handlowych, są w trudnej sytuacji, bo restauracje pozostają otwarte, płacony jest czynsz, mimo że obroty są bardzo niskie.

  • 1
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
19.04.2021

WOŚP na outdoorze dziękuje fundacji i medykom

29 marca, razem z ogłoszeniem wyniku 29. Finału WOŚP, wystartowała kampania outdoorowa, w ramach której fundacja prezentuje efekt zbiórki. Dziękuje darczyńcom finału oraz medykom, ale też próbuje wlać optymizm w serca Polaków. Billboardy z noworodkami to jednocześnie przypomnienie, że WOŚP nie jest tylko styczniową kwestą, ale całorocznymi, zaplanowanymi działaniami mającymi na celu dbanie o życie i zdrowie najmłodszych pacjentów.