Topnieje widownia popularnych seriali – pokazuje badanie MullenLowe MediaHub
  • 0
  • 2
6.08.2018

Topnieje widownia popularnych seriali – pokazuje badanie MullenLowe MediaHub

W ostatnich trzech latach widzowie nie byli łaskawi dla producentów i gwiazd popularnych seriali telewizyjnych. Od 2015 r. ich oglądalność spadła nawet o kilkadziesiąt procent – wynika z raportu przygotowanego przez MullenLowe MediaHub. Liderem spadku jest emitowany od 2014 r. na antenie TVP2 serial medyczny „Na sygnale”. W 3 lata stracił on niemal połowę widowni. Od „Klanu” (TVP1) odeszło 41% widzów.

Medyczny serial „Na sygnale” nadawany na antenie TVP2, ukazujący codzienną pracę pogotowia ratunkowego, stracił w ostatnich trzech latach najwięcej widzów. „Klan” emitowany jest nieprzerwanie od dwudziestu jeden lat. Połączył już 3 pokolenia widzów.

Z pewnością tak długo goszcząca na antenie produkcja staje przed wyzwaniem zachowania świeżości w konkurencji z nowymi formatami. W ciągu ostatnich trzech lat liczba widzów śledzących losy serialowej rodziny Lubiczów spadła o 41%. Ostatni rok pokazuje jednak, że „Klan” może odrobić straty. Jako jeden z nielicznych w 2018 r. seriali zwiększył widownię w porównaniu do roku poprzedniego (11%).

Trzecie miejsce zajął emitowany na antenie TVN „Szpital” ze stratą 38%. Z polsatowską „Pierwszą miłością” pożegnało się 37% widzów. Na kolejnych miejscach antyrankingu znajdują się: „Świat według Kiepskich” (Polsat) ze spadkiem 36% i „Ojciec Mateusz” (TVP1) ze spadkiem 33%.

„Na dobre i na złe (TVP2) straciło 30%, „O mnie się nie martw” (TVP2) 26%, „M jak miłość” (TVP2) 17%, „Barwy szczęście” (TVP2) 15%, „Przyjaciółki” (Polsat) 14%, „Na Wspólnej” (TVN) 11%, a „Policjantki i policjanci” (TV4) 10%.

Pierwsze dwie pozycje w rankingu oglądalności seriali w grupie komercyjnej od lat niezmienne zajmują sztandarowe produkcje TVP. Króluje „M jak miłość” (1,85 mln), a drugie miejsce zajmuje „Na dobre i na złe” (1,13 mln). W 2018 r. trzecie miejsce zajęła „Diagnoza” TVN (0,88 mln). Większość formatów traci jednak w porównaniu do zeszłego roku.

Pozycje takie jak „Wojenne dziewczyny”, „O mnie się nie martw”, „Szpital” czy „Komisarz Alex” tracą po ponad 20%. Przed spadkami uchroniły się 3 seriale TVP: „M jak miłość” (+6%), „Barwy szczęścia” (+5%) i „Klan” (+11%), który w magiczny sposób odmłodził swoją widownię. Polsatowe „Przyjaciółki” wypadły o 2% lepiej niż przed rokiem – mówi Michał Bakalarczyk, ekspert ds. telewizji w MullenLowe MediaHub.

O badaniu
Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowana została na podstawie danych firmy Nielsen Audience Measurement. Widownia: 16–49 lat, prime time, w latach 2015–2018.

6 sierpnia 2018

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.08.2018

Polska na końcu europejskiej stawki pod względem widoczności reklam online. Raport firmy Meetrics

Polska w II kwartale 2018 r. uplasowała się na ostatnim miejscu europejskiej stawki pod względem widoczności reklam online. Osiągnęła wynik viewability na poziomie 50 proc. Zamieniła się miejscami z ostatnią do tej pory Szwajcarią. To wnioski z „Viewability Benchmark Report” firmy Meetrics, dotyczącego widoczności reklam na poszczególnych rynkach Starego Kontynentu.