Sprzedaż bezpośrednia z roku na rok coraz silniejsza. Badanie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej
  • 0
  • 0
11.04.2018

Sprzedaż bezpośrednia z roku na rok coraz silniejsza. Badanie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej

Rok 2017 był dla branży sprzedaży bezpośredniej jeszcze lepszy niż 2016 – pokazują dane Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Obroty firm całego sektora w Polsce oszacowano na 3 mld 300 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Ogółem w 2017 r. przeprowadzono 37,6 mln transakcji. Sprzedaż indywidualna zapewniła 92 proc. obrotów całości. 7 proc. transakcji zostało zrealizowanych w sprzedaży grupowej podczas prezentacji, głównie domowych. O 2 proc. wzrosła liczba osób, które współpracują z firmami sprzedaży bezpośredniej (998 tys.). Wciąż większość z nich to kobiety (85 proc.).

Kosmetyki, które były najczęściej sprzedawaną kategorią produktów w 2017 r. (56 proc.), odnotowały 4-procentowy spadek w porównaniu do roku poprzedniego. Konsumenci jednak częściej niż w 2016 r. wybierali suplementy i produkty dietetyczne (14,6 proc.) oraz sprzęt AGD (12,5 proc.) oferowane w sprzedaży bezpośredniej.

Ciekawe wydają się też zmiany w strukturze wiekowej osób, które współpracują z branżą. Coraz częściej sprzedawcami zostawały osoby pomiędzy 35. a 64. rokiem życia.

11 kwietnia 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
11.04.2018

Jak Polacy robią podstawowe zakupy? Badanie „Payback Opinion Poll”

Zakupy, zwłaszcza produktów pierwszej potrzeby, chcemy robić szybko i wygodnie, ale też inteligentnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Payback, co czwarty Polak wybiera sklepy położone najbliżej domu. Często nie są to jednak sklepy osiedlowe, ale super- i hipermarkety. Zależy nam na tym, aby móc jak najwięcej potrzebnych rzeczy kupić w jednym miejscu (24%) i przy okazji pozałatwiać inne sprawy (11%).