SodaStream zmienia identyfikację wizualną i repozycjonuje markę
  • 1
  • 2
16.09.2022

SodaStream zmienia identyfikację wizualną i repozycjonuje markę

Nowa identyfikacja wizualna i repozycjonowanie marki maszyn do samodzielnego gazowania napojów SodaStream (PepsiCo) mają być manifestem wartości i celów brandu. Nawiązują do trendów konsumenckich. Wśród nich wyróżnia rosnące zainteresowanie designem, innowacjami, a także świadomymi zakupami. Konsumenci poszukują produktów premium, szczególnie w sektorze spożywczym. Zwracają uwagę na ich funkcjonalność, wygląd, jak też wpływ na zdrowie i środowisko naturalne.

SodaStream zmienia swoją identyfikację, chcąc wpisać się w te trendy. Wprowadziła nowe logo, paletę barw oraz stronę internetową. Zmianom uległa również strategia komunikacji i portfolio produktów. Punktem wyjścia dla logo są dwie krople wody, które splatając się, tworzą formację yin i yang. „Push for Better” to główne hasło marki. Nawiązuje ono do gazowania wody za pomocą saturatora.

  • 1
Stare i nowe logo SodaStream

Stare i nowe logo SodaStream

Powstała również nowa paleta kolorystyczna. Fresh i deep blue to odcienie wody, a jednocześnie symbole spokoju i bogactwa. Kolor sand to piasek. W palecie znajdują się również koral, orange, forest green i sunshine yellow. Wybór barw ma kojarzyć się z dbałością o środowisko, świeżością, rozwojem i optymizmem.

Marka wprowadza też nowy system pozycjonowania produktów

Przykładem jest linia Collection, do której należą ekspresy Art i Duo. Niebawem linia zostanie rozszerzona o nowy saturator, stworzony we współpracy ze światowej sławy projektantem.

Nowa identyfikacja wizualna marki jest już obecna na stronach internetowych i mediach społecznościowych. Wprowadzanie nowych projektów opakowań rozpocznie się 2023 r. Będzie przebiegało stopniowo na wszystkich 47 rynkach, na których funkcjonuje firma.

Repozycjonowanie odbyło się we współpracy z Pearl Fisher – agencją projektową i brandingową z siedzibą w Londynie. Także z Eitanem Cohenem, kreatywnym doradcą SodaStream.

  • 2
Repozycjonowanie marki SodaStream

SodaStream zmienia identyfikację wizualną

Repozycjonowanie marki SodaStream

Repozycjonowanie marki SodaStream

16 września 2022

15 września 2022