Po co Coca-Coli sieć kawowa Costa Coffee? Dlaczego Pepsi przejęło SodaStream – producenta ekspresów do własnoręcznego przygotowywania napojów gazowanych? Wbrew pozorom nie chodzi o ekologię czy trend zdrowotny. Ważniejsze są: presja sieci handlowych, dane i kontrola nad całym doświadczeniem klienta.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
„Myślę, że jest to niesamowita transakcja, i to nie tylko z powodu ceny” – powiedziała Alison Brittain, szefowa firmy Whitbread, po tym jak sprzedała Coca-Coli sieć kawiarni Costa Coffee.
Jeśli nie cena (5,1 mld dol.) budzi w tym emocje, to co? W wywiadzie dla BBC Brittain tłumaczyła, że Coca-Cola zdecydowała się na zakup Costy, ponieważ chce mieć w swojej ofercie produkty kawowe.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.