Wyjść poza butelkę. Co przejęcia Coca-Coli i Pepsi mówią o dzisiejszym rynku FMCG?Wyjść poza butelkę. Co przejęcia Coca-Coli i Pepsi mówią o dzisiejszym rynku FMCG?Wyjść poza butelkę. Co przejęcia Coca-Coli i Pepsi mówią o dzisiejszym rynku FMCG?Wyjść poza butelkę. Co przejęcia Coca-Coli i Pepsi mówią o dzisiejszym rynku FMCG?
Kontrola nad doświadczeniem klienta to wielka wartość (fot. Pixabay)

Wyjść poza butelkę. Co przejęcia Coca-Coli i Pepsi mówią o dzisiejszym rynku FMCG?

Wyjść poza butelkę. Co przejęcia Coca-Coli i Pepsi mówią o dzisiejszym rynku FMCG?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Po co Coca-Coli sieć kawowa Costa Coffee? Dlaczego Pepsi przejęło SodaStream – producenta ekspresów do własnoręcznego przygotowywania napojów gazowanych? Wbrew pozorom nie chodzi o ekologię czy trend zdrowotny. Ważniejsze są: presja sieci handlowych, dane i kontrola nad całym doświadczeniem klienta.

„Myślę, że jest to niesamowita transakcja, i to nie tylko z powodu ceny” –  powiedziała Alison Brittain, szefowa firmy Whitbread, po tym jak sprzedała Coca-Coli sieć kawiarni Costa Coffee.

Jeśli nie cena (5,1 mld dol.) budzi w tym emocje, to co? W wywiadzie dla BBC Brittain tłumaczyła, że Coca-Cola zdecydowała się na zakup Costy, ponieważ chce mieć w swojej ofercie produkty kawowe.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się