Sferis.pl zmienia logo i odświeża identyfikację
  • 0
  • 5
4.11.2019

Sferis.pl zmienia logo i odświeża identyfikację

Sieć sprzedaży internetowej i detalicznej Sferis.pl zaprezentowała nową identyfikację wizualną, która w centrum stawia klienta i jego różne potrzeby. Marka zmieni też strategię komunikacji w kanałach e-commerce.

Niezaprzeczalny rozwój e-commerce w Polsce był dla nas naturalnym pretekstem do podjęcia decyzji o obraniu nowego kierunku działania. To, co wyróżnia nasz sklep, to nie tylko łatwość zakupów i okazyjne ceny, ale przede wszystkim szeroki asortyment, który cieszy szeroką grupę kupujących. Chcemy być kojarzeni z marką solidną, ale przy tym nowoczesną i dającą nieograniczone możliwości w każdej ze sfer życia. Stąd nowy wizerunek marki oparty został na motywie sfery, kuli, punktu.

Kula kojarzy się z otaczaniem troską, ciepłem, bezpieczeństwem, ale także z byciem w ruchu, bo stawiamy na aktywność i rozwój. W centrum nowej komunikacji z klientem jest prawdziwa troska o jego potrzeby i o to, by dawać radość i przyjemność z zakupów na Sferis.pl – komentuje Małgorzata Radkiewicz, doradca zarządu ds. marketingu e-commerce dla marki Sferis.pl w Action.

Propozycję pozycjonowania i strategii marki na rynku e-commerce połączono z opracowaniem claimu, logo oraz identyfikacji wizualnej spójnej z nowym wizerunkiem sklepu. Przygotowano księgę znaków i identyfikacji wizualnej. Zawiera ona wytyczne dla kolorystyki, typografii, prawidłowego użycia logotypu oraz zastosowania nowych materiałów.

Praca nad projektem nowej identyfikacji wizualnej dla marki, która od ponad 22 lat funkcjonuje na polskim rynku, była dla nas nie lada wyzwaniem. Musieliśmy pogodzić nie tylko oczekiwania klienta, ale także zwrócić uwagę na wieloletnie przywiązanie konsumentów.

Zmiany wprowadzaliśmy etapami. Identyfikację w odświeżonej wersji oparliśmy na charakterystycznym dla marki kolorze: zieleni. Postawiliśmy jednak na jej nowoczesny odcień, łącząc ją z gradientowymi tłami kołowymi oraz granatową typografią o wyrazistym kroju pisma. Tak rozpoznawalne, a przy tym pozytywnie nastrajające odbiorców połączenie barw wzmocniliśmy przewodnim motywem graficznym – kropką. Pojawia się we wszystkich propozycjach graficznych marki, przywołując na myśl np. metkę z tradycyjnego sklepu.

Nasz zespół projektowy wykorzystał ją m.in. jako spójny element banerów promocyjnych, kreacji na użytek mediów społecznościowych czy bazę do stworzenia zestawu ikon w sklepie internetowym. Wraz z odpowiadającą światowym trendom paletą kolorystyczną i typografią stanowią cechy rozpoznawalne Sferis pośród innych e-commerce w Polsce – tłumaczy Anna Misiuda, creative director w agencji Funktional. Ta firma przygotowała projekt zmian graficznych oraz koncepcję nowej strategii komunikacji.

  • 5
Sferis zmienia logo i identyfikację wizualną

Sferis zmienia logo i identyfikację wizualną

4 listopada 2019