Rozśpiewany św. Mikołaj odwiedził YouTube. Zestawienie YouTube Ads Leaderboard – grudzień 2018
  • 3
  • 0
10.01.2019

Rozśpiewany św. Mikołaj odwiedził YouTube. Zestawienie YouTube Ads Leaderboard – grudzień 2018

Zwycięzcą grudniowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard została reklama Coca-Coli „Coraz bliżej święta” z udziałem Katarzyny Nosowskiej. Na drugim miejscu znalazło się wideo marki Lenovo przedstawiające wyjątkowo gibkiego laptopa. Podium zamyka serwis do zamawiania jedzenia PizzaPortal.pl.

Na pierwszym miejscu uplasowało się wideo powstałe we współpracy Coca-Coli i Kayaxu, które trafiło do zestawienia już po raz drugi. Dzięki kooperacji marki z wytwórnią tym razem w postać świętego Mikołaja wcieliła się Katarzyna Nosowska, przedstawiając swoją aranżację utworu. Ideą samej reklamy było zachęcenie widzów do wsparcia Szlachetnej Paczki.

Drugie miejsce zajęła marka Lenovo Polska z wideo „Przedstawiamy Yoga C930. Ma wszystko, by zrobić wrażenie”. Pokazuje laptop nie tylko niezwykle giętki, ale i zapewniający przestrzenny dźwięk.

W klasyfikacji medalowej znalazła się też reklama PizzaPortal.pl „GIF me food – 15 sekund”. Serwis do zamawiania jedzenia oferuje dostawę do domu z blisko 4 tys. restauracji.

Czwarte miejsce zajęło wideo marki Philips przedstawiające szczoteczkę do zębów, która działa w technologii sonicznej. Tytuł to: „Widzisz różnicę? z Philips Sonicare Twoje zęby ją poczują!”.

Grudniowe zestawienie zamyka „Nowa Kia Optima Kombi. Optymalna inwestycja. Leasing 102%”. Ze spotu dowiadujemy się, że samochód został wyposażony w system multimedialny, a jego bagażnik ma pojemność 1686 litrów.

O badaniu
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany na podstawie algorytmu, który uwzględnia parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz to, jaka część filmu została obejrzana.

Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube. Dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

9 stycznia 2019