Ruszył konkurs o tytuł Dobroczyńca Roku 2019
  • 0
  • 1
9.01.2019

Ruszył konkurs o tytuł Dobroczyńca Roku 2019

Wystartowała 22. edycja konkursu o tytuł Dobroczyńca Roku. Od 9 stycznia można nominować firmy i fundacje korporacyjne, dla których priorytetem jest rzetelność, dbanie o klientów, otoczenie i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce przyjmuje wnioski do 6 lutego 2019 r. Laureatów poznamy w czerwcu.

Od 9 stycznia do 6 lutego będzie można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu Dobroczyńca Roku 2019. Od tego roku firmy mogą być nominowane wyłącznie przez organizacje pozarządowe.

Wnioski można składać w kategoriach:

  • Edukacja,
  • Ekologia,
  • Rozwój lokalny,
  • Zdrowie,
  • Pomoc społeczna,
  • Sport,
  • Fundacja korporacyjna.

Nowością w tegorocznej edycji jest również to, że we wszystkich kategoriach laureatów wybierze kapituła. By ułatwić jej to zadanie, firmy, które przejdą pozytywnie weryfikację ekspertów, zostaną poproszone o przesłanie krótkiego filmu na temat prowadzonego przez nie projektu.

W bieżącej edycji organizatorzy chcą nadal odwoływać się do celów zrównoważonego rozwoju. Przedstawiciele państw członkowskich ONZ, biznesu, licznych instytucji i organizacji uzgodnili 17 wzajemnie przenikających się i uzupełniających postulatów. To plan na rzecz zrównoważonego rozwoju, umocnienia pokoju i wolności na świecie. Organizatorzy konkursu chcą nagradzać te firmy, które uwzględniają cele zrównoważonego rozwoju w swoich działaniach.

W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. W obliczu ogromnej konkurencji i walki o każdego klienta warto, aby przedsiębiorstwa były innowacyjne, dobre i dobroczynne. Nie wszyscy konsumenci oczekują, że firmy będą troszczyć się o społeczną odpowiedzialność. Jednak te, o których konsument może powiedzieć „dobroczyńca”, wyróżniają się na rynku i zyskują wiele atutów nie do przecenienia w dzisiejszych czasach – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.

Organizatorem konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji została Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur czuwa audytor – firma EY. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym akcji.

  • 1

9 stycznia 2019