Rośnie znajomość Dawida Kubackiego. Badanie ARC Rynek i Opinia
  • 0
  • 4
14.01.2020

Rośnie znajomość Dawida Kubackiego. Badanie ARC Rynek i Opinia

Z roku na rok rośnie odsetek osób, które przyznają, że znają dobrze lub bardzo dobrze skoczków narciarskich. Jednocześnie maleje odsetek osób, które zupełnie nie rozpoznają skoczków – niezależnie od tego, czy interesują się skokami narciarskimi, czy nie. Najbardziej znany spośród skoczków to Kamil Stoch. Dobrą znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni, deklarowało w 2019 r. więcej osób niż w roku ubiegłym (o 8 p.p.) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Dobry sezon sportowy skoczków narciarskich z pewnością przełoży się na zainteresowanie nimi i ich znajomość. Niewiele jest w Polsce osób, które w ogóle nie rozpoznają Kamila Stocha czy Piotra Żyły. Rośnie odsetek tych, którzy choćby kojarzą Dawida Kubackiego.

Coraz więcej Polaków przyznaje, że nie tylko zna skoczków, ale i interesuje się nimi oraz ich osiągnięciami.

znajomość Dawida Kubackiego
Źródło: „Sponsoring monitor 2019”, styczeń 2020

Znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni, systematycznie rośnie.

znajomość Dawida Kubackiego
Źródło: „Sponsoring monitor 2016, 2017, 2018, 2019”

Wszyscy skoczkowie cieszą się dużym zainteresowaniem Polaków. Wystarczy porównać poziom znajomości skoczków narciarskich i dobrze znanych reprezentantów innych dyscyplin.

Przykładowo – Dawidem Kubackim interesuje się podobny odsetek osób, co Bartoszem Kurkiem.

znajomość Dawida Kubackiego
Źródło: „Sponsoring monitor 2019”, styczeń 2020

Skoki narciarskie, piłka nożna i siatkówka to od wielu lat najpopularniejsze dyscypliny sportowe wśród Polaków. W 2019 r. były numerem jeden.

znajomość Dawida Kubackiego
Źródło: „Sponsoring monitor 2019”, styczeń 2020

Po tegorocznym sukcesie Dawida Kubackiego w Turnieju Czterech Skoczni jego wartość marketingowa może istotnie wzrosnąć. W kontekście reklamowym Kubackiego kojarzymy jako część zespołu. Można się spodziewać, że pojawią się ze strony różnych marek indywidualne oferty współpracy.

Na pewno przy tak silnym zespole trudno będzie zbudować tak silną markę, jak legendarny już Adam Małysz czy Kamil Stoch. Nie można jednak tego wykluczyć – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

O badaniu
„Sponsoring monitor” to badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze. Realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. Pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach.

W 2019 r. zastosowano miks metod ilościowych: wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – ePanel.pl. Zrealizowanych zostało 1507 wywiadów CATI oraz 3671 wywiadów CAWI.

Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski według płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.

14 stycznia 2020