Żywiec odwraca etykietę. Rusza „Wielka zwrotka Ż” na rzecz ochrony środowiska
  • 0
  • 1
14.01.2020

Żywiec odwraca etykietę. Rusza „Wielka zwrotka Ż” na rzecz ochrony środowiska

Marka Żywiec chce, aby oddawanie butelek zwrotnych stało się powszechnym nawykiem. „Wielka zwrotka Ż” to akcja, której celem jest zachęcenie konsumentów do oddawania opakowań, w których sprzedawane jest piwo. Na półki trafiły butelki z odwróconą etykietą, mające zaakcentować start akcji.

Zmiany klimatyczne to jeden z najpoważniejszych problemów, jakim musimy stawić czoło w najbliższych latach. Tymczasem wielu z nas uważa, że nie ma mocy sprawczej, aby chociaż w niewielkim stopniu wpłynąć pozytywnie na środowisko. Rozwiązaniem mogą być małe kroki, takie jak oddawanie butelek zwrotnych. Żywiec, organizując akcję „Wielka zwrotka Ż”, chce sprawić, by stało się to powszechnym nawykiem.

Jak podkreśla marka, butelka zwrotna to najbardziej przyjazne środowisku opakowanie. Może krążyć w obiegu nawet 25 razy. Gdy tylko zostaje zwrócona do sklepu, otrzymuje kolejne życie, które może trwać ponad 5 lat. Ma to realny wpływ na ograniczenie ilości odpadów oraz emisji CO2 do atmosfery.

„Wielka zwrotka Ż” to kolejny krok Grupy Żywiec na rzecz zrównoważonego rozwoju. Oddając butelki zwrotne do sklepów, mamy realny wpływ na zmniejszenie ilości odpadów oraz emisję CO2 do atmosfery. Chcielibyśmy, aby zwracanie butelek stało się powszechnym nawykiem.

To mały krok, ale wykonywany przez tysiące osób, może wywołać realną zmianę. To dlatego zachęcamy naszych konsumentów do zwracania butelek zwrotnych do sklepów, a sklepy – do dołączania się do akcji – mówi Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec.

W ramach „Wielkiej zwrotka Ż” do sklepów biorących udział w akcji można oddawać wszystkie butelki zwrotne Żywca, także bez paragonu. Za każdą butelkę zwróconą bez paragonu sklep wypłaci 0,35 zł (cena sugerowana). Różnica 0,15 zł przeznaczona jest dla sklepu biorącego udział w działaniach. Stanowi zachętę do uczestnictwa w akcji oraz pokrywa koszty związane z koniecznością sortowania i zapewniania dodatkowej powierzchni na składowanie opakowań.

Lista punktów sprzedaży, które dołączyły do akcji, nie jest zamknięta. Każdy chętny sklep może dołączyć do projektu. Obecnie w akcji bierze udział ponad 6,5 tys. sklepów, a marka Żywiec stara się, aby ta liczba wciąż rosła. Spis sklepów dostępny jest na stronie www.wielkazwrotkaz.pl.

„Wielka zwrotka Ż” to część szerszych działań Grupy Żywiec pod hasłem: „Daj butelce drugie życie”. W ramach akcji konsumenci mogą zwrócić butelki zwrotne nie tylko Żywca, ale także marek: Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB bez paragonu w wybranych punktach sprzedaży.

  • 1
„Wielka zwrotka Ż”

Ruszyła „Wielka zwrotka Ż”

Arian

1 miesiąc temu

Problem tkwi nie w butelce zwrotnej, ale niemożliwości jej oddania.
Sklepy robią wszystko, żeby zwrot butelek utrudnić.

14 stycznia 2020

13 stycznia 2020