Programy wsparcia sprzedaży kuszą nawet małe przedsiębiorstwa. Wyniki badania
  • 0
  • 1
26.07.2019

Programy wsparcia sprzedaży kuszą nawet małe przedsiębiorstwa. Wyniki badania

Programy wsparcia sprzedaży są siłą napędową w budowaniu lojalności i pozyskiwaniu nowych klientów – wynika z badania „Wyzwania sprzedaży 2019”, przeprowadzonego przez ICAN Institute przeprowadzonego we współpracy z Edenred Polska. W 2018 r. 67% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20%, m.in. dzięki wdrożeniu programów lojalnościowych.

Obecnie 65% firm rozwija programy wsparcia sprzedaży. 5% badanych zamierza je wprowadzić jeszcze w bieżącym roku. Dla porównania – 3 lata temu 45% firm korzystało z programów. Jak podkreślają autorzy badania, wciąż utrzymująca się tendencja wzrostowa świadczy o ich skuteczności w budowaniu strategii sprzedaży firm.

Jakich korzyści z wdrożenia programów lojalnościowych oczekują pracodawcy? 97% badanych widzi w nich potencjał do zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów. Wspierają też promocję usług i produktów firmy – zaznacza 83% badanych firm.

Efektywność programów wsparcia sprzedaży dostrzegają nie tylko największe przedsiębiorstwa, ale i mniejsze firmy z różnych branż. W zdecydowanej większości (91%) z programów wsparcia sprzedaży korzystają klienci z segmentu B2B, a co drugi program skierowany jest do rynku B2C. W przypadku klienta biznesowego dominują punkty handlu hurtowego (96%) oraz sprzedaży detalicznej (78%).

Dużą rolę w realizacji strategii sprzedażowej każdej firmy odgrywają również kanały sprzedaży. Im lepsza motywacja i wsparcie sieci dystrybucji i przedstawicieli handlowych, tym wyższa gwarancja wyników dla firmy.

Jakie nagrody są popularne w programach lojalnościowych? Najczęściej to nagrody rzeczowe (80%), przedpłacone karty premiowe (52%) oraz zniżki i rabaty (40%). Karty pre-paid cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród organizatorów programów lojalnościowych, jak i ich uczestników.

Dla 98% firm karty są atrakcyjną formą nagradzania i wzbogacają katalog nagród (92%). Dodatkowo są łatwe w obsłudze (66%).

Badania potwierdzają, że co druga firma organizująca programy wsparcia sprzedaży korzysta ze wsparcia zewnętrznych dostawców. Jako główną korzyść wskazują one profesjonalną obsługę i doradztwo (35%) oraz wygodę (26%).

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzony przez ICAN w lutym 2019 r. wśród 266 kierowników i dyrektorów sprzedaży z sektora produkcji, usług i handlu. Były to osoby zatrudnione w firmach średniej wielkości (50–249 pracowników) oraz w największych i małych organizacjach.

26 lipca 2019

25 lipca 2019