Powstaniec w reklamie PGE. Internauci oburzeni
  • 0
  • 9
31.07.2017 Aktualizacja:

Powstaniec w reklamie PGE. Internauci oburzeni

PGE promuje się grafiką ukazującą uczestnika Powstania Warszawskiego. Podpisano ją hasłem: „Poświęcenie to wielka energia”. Reklama wywołała spore poruszenie wśród internautów.

O reklamie jako jeden z pierwszych pisał na Twitterze Wojciech Szacki, dziennikarz „Polityki”. Zamieszczone przez niego zdjęcie pokazuje kreację wykorzystaną prawdopodobnie offline. Oprócz tego kreacja pojawia się w zakładce dotyczącej mecenatu kultury na stronie PGE oraz w kampanii internetowej.

Temat anonsowali także w swoich kanałach social media m.in. Jacek Kotarbiński oraz dziennikarka Dominika Wielowieyska. Nie szczędzili twórcom słów krytyki. Również znaczna część komentujących internautów wyraziła niepochlebne opinie o tej kreacji.

PGE reklamą przypomina o tym, że jest mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego. Kreacja pojawiła się na stronie WWW spółki Skarbu Państwa w przededniu rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Wysłaliśmy prośbę o komentarz w tej sprawie do biura prasowego firmy. PGE podkreśla, że wykorzystano wizerunek członka grupy rekonstrukcyjnej, a nie rzeczywistego powstańca.

Poniżej stanowisko firmy, przesłane nam przez Macieja Szczepaniuka, rzecznika prasowego PGE Polska Grupa Energetyczna SA.

„Grupa PGE od lat wspiera projekty podtrzymujące pamięć o najważniejszych wydarzeniach w historii Polski, a także angażuje się w sponsoring wydarzeń kulturalnych na najwyższym poziomie. Celem rozpoczętej dzisiaj kampanii jest wyłącznie podkreślenie tego faktu, z którego jesteśmy bardzo dumni.

Bohaterowie Powstania Warszawskiego, ikony czynu, zaangażowania i najwyższych wartości, są przez nas wspierani choćby poprzez fundowanie paczek świątecznych, które wielu kombatantów wzruszyły i były powodem do uśmiechu i radości. PGE sponsorowała też »Miasto 44«, które było kinowym przebojem, gromadząc blisko dwumilionowe audytorium, a także »Fajną Ferajnę« – obraz Powstania Warszawskiego pokazany oczami dzieci. Wspieramy również Muzeum Powstania Warszawskiego w organizowaniu Fotoplastikonu Warszawskiego, czyli lekcji muzealnych dla dzieci i młodzieży.

Pierwsza odsłona rozpoczętej dzisiaj kampanii podkreśla ten fakt. Na zdjęciu widnieje wizerunek członka grupy rekonstrukcyjnej. Nie jest to historyczny uczestnik Powstania Warszawskiego. Członkowie grup rekonstrukcyjnych będą również występowali w kolejnych odsłonach kampanii, ponieważ w ramach mecenatu historycznego aktywnie wspieramy także i tę formę kultywowania pamięci o polskiej historii”.

  • 9

oj nie

3 miesiące temu

Nie przyjmuję tego tłumaczenia. Tylko członek grupy rekonstrukcyjnej? To dlaczego nie wzięli państwo członka grupy rekonstrukcyjnej bitwy pod Grunwaldem? Tam to dopiero biła energia. To po pierwsze. A po drugie - reklamy leków też nie pokazują prawdziwych lekarzy (z nazwiskiem wyjątki), a gładzi szpachlowej prawdziwych murarzy. We wszystkich tych sytuacjach chodzi o jedno: o sprzedawanie. Państwo po prostu chcą się sprzedać.

31 lipca 2017

Reklama
Czytaj także
Reklama