Ponad 9 mln godzin obejrzeń reklam na YouTube. Zestawienie Cannes YouTube Ads Leaderboard 2018
  • 10
  • 0
14.06.2018

Ponad 9 mln godzin obejrzeń reklam na YouTube. Zestawienie Cannes YouTube Ads Leaderboard 2018

Zbliża się kolejny festiwal Cannes Lions. Z tej okazji zespół YouTube ponownie przygotował zestawienie dziesięciu reklam, które globalnie zyskały największą popularność w serwisie od ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Czas oglądania filmów z rankingu wyniósł ponad 9 mln godzin, a liczba ich wyświetleń 465,4 mln.

Do tegorocznego zestawienia zakwalifikowały się reklamy z całego świata. Użytkownikom szczególnie spodobały się:

  • „LG Astronaut Brand TVC Ad Film. 20 Years Anniversary Story Video. Life Is Good 2017” (Indie),
  • „Clash of Clans: How Do We Get Over There? (Update Teaser)” (Finlandia),
  • „Miss Dior – The New Eau de Parfum” (Francja).

To one zdobyły podium rankingu.

Popularne były też filmy „Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII Commercial” (USA) i „Samsung Galaxy: Growing Up” (Wielka Brytania), które depczą pierwszej trójce po piętach. Na listę trafiło również kilka reklam z udziałem gwiazd: Natalie Portman, Gordona Ramsaya czy Anthony’ego Hopkinsa.

Użytkownicy polubili spoty, które chwytały za serce. Do takich należy zwycięzca zestawienia, czyli LG, ale także „Budweiser 2018 Super Bowl Commercial. Stand By You” oraz „John Lewis Christmas Ad 2017 #MozTheMonster”.

Wśród widzów znaleźli się zapaleni gracze. Poza „Clash of Clans” do zestawienia trafiły filmy „Nintendo Jump Up, Super Star! Super Mario Odyssey Musical” i „Lego A Slimy Situation. Choose How To Save Lego City!”.

Pełny ranking Cannes YouTube Ads Leaderboard 2018 (tytuł, klient, dom mediowy, agencja kreatywna):

1. „LG Astronaut Brand TVC Ad Film. 20 Years Anniversary Story Video. Life Is Good 2017”, LG India, Havas India, HS Ad

2. „Clash of Clans: How Do We Get Over There? (Update Teaser)”, Clash of Clans, in-house, Barton F. Graf

3. „Miss Dior – The New Eau de Parfum”, Christian Dior, Havas US, in-house

4. „Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII Commercial”, Amazon Initiative, in-house

5. „Samsung Galaxy: Growing Up”, Samsung US, Starcom, Wieden+Kennedy

6. „Meet iPhone X – Apple”, Apple, OMD, in-house

7. „Jump Up, Super Star! Super Mario Odyssey Musical”, Nintendo, Blue 449, Leo Burnett

8. „Budweiser 2018 Super Bowl Commercial Stand By You”, Budweiser, Dentsu Aegis Network David

9. „John Lewis Christmas Ad 2017 #MozTheMonster”, John Lewis, Manning Gottlieb OMD, Adam & Eve DDB

10. „A Slimy Situation – Choose How To Save Lego City!”, Lego, Initiative RGA

O badaniu
Cannes YouTube Ads Leaderboard 2018 to zestawienie dziesięciu spotów najchętniej oglądanych przez internautów na świecie od 20 kwietnia 2017 r. do 30 kwietnia 2018 r. Ranking jest ustalany na podstawie najważniejszych danych pokazujących zaangażowanie użytkowników:

  • liczby obejrzeń,
  • procentowego udziału odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego,
  • retencji publiczności (tzn. jak długo użytkownik oglądał dane wideo i czy obejrzał je do końca).

Celem jest precyzyjny wybór reklam najchętniej oglądanych od czasu festiwalu Cannes Lions 2017. Starano się zapewnić różnorodność marek. Dlatego w zestawieniu każda z nich może pojawić się tylko raz i musi nadal znajdować się na YouTube w momencie publikacji rankingu.

13 czerwca 2018