Nagrody IAB Mixx Awards 2018 rozdane
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 28
29.11.2018

Nagrody IAB Mixx Awards 2018 rozdane

Już po raz dwunasty do rąk laureatów trafiły nagrody w IAB Mixx Awards – konkursie branży interaktywnej na najlepsze kampanie z udziałem Internetu. Statuetki w 16 kategoriach wręczono podczas gali, która odbyła się 28 listopada w Warszawie. Najwięcej statuetek – siedem – otrzymała agencja Gong. Podczas wydarzenia zostały także przyznane nagrody za dokonania.

Obrady jury zaowocowały w tym roku nominacjami dla 52 prac spośród blisko 140 zakwalifikowanych. 28 listopada przyznano 3 złote, 15 srebrnych i 19 brązowych statuetek oraz 15 wyróżnień.

Chcemy, by Mixx Awards przyczyniał się do podnoszenia jakości działań na rynku reklamy internetowej w Polsce. Charakteryzuje go dostępność – w konkursie biorą udział zarówno małe, jak i duże agencje zgłaszające projekty realizowane z rozmachem bądź niskobudżetowe.

Jednocześnie Mixx Awards to bardzo wysoki poziom i ponadprzeciętne oczekiwania jury, które ocenia kampanie jako całość. Wyśrubowany poziom sprawia, że liczba złotych czy srebrnych statuetek jest niższa niż liczba kategorii i już sama nominacja jest olbrzymim wyróżnieniem – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

W tym roku 7 statuetek otrzymała agencja Gong, która odebrała złoto, srebro i nagrodę w kategorii Best in Show za kampanię „WeekendING” oraz srebro i dwie statuetki brązowe za „Tymbark Funbot”. Wręczono jej także nagrodę Agencji Roku.

Złote statuetki Mixx Awards 2018 trafiły do twórców kampanii:

  • „WeekendING”,
  • „Do ostatniego drzewa”,
  • „Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu”.

Trzy statuetki otrzymała kampania „Tymbark Funbot” (srebro, dwie statuetki brązowe). Po dwie nagrody otrzymało 11 kampanii:

  • „WeekendING” (złoto, srebro, kampania otrzymała także nagrodę w kategorii Best in Show),
  • „Credit Agricole – cały bank dla Ciebie” (dwa srebra),
  • „Wielka bitwa streamerów w Fortnite” (dwa srebra),
  • „Odrodzenie Leonarda :P” (dwa srebra),
  • „Ikea ASMR – dźwięki wypoczynku” (srebro i brąz),
  • „All you need” (srebro, wyróżnienie),
  • „Castorama inspiruje” (dwie statuetki brązowe),
  • „Opowieści podręcznej – na początku było słowo” (dwie statuetki brązowe),
  • „Personalizacja komunikacji omnichannel dla marki Mitsubishi” (dwie statuetki brązowe),
  • „18:45 Okocim. Czas na zasady” (brąz, wyróżnienie),
  • „Do You” (brąz, wyróżnienie).

Jako jury oczekiwaliśmy od tegorocznych zgłoszeń przede wszystkim odwagi w poszukiwaniu świeżych rozwiązań, które przekładają się na wzrost biznesu i jednocześnie mogą stanowić inspirację na przyszłość. Skala i innowacyjność projektów były bardzo zróżnicowane.

Nadal w przygotowywaniu kampanii coraz większą wagę przykłada się do efektywności prowadzonych działań. Punktem wyjścia jest zrozumienie człowieka i zaprojektowanie digitalowych doświadczeń tak, by zbudować relację z użytkownikami – komentuje Paweł Patkowski, przewodniczący jury konkursu, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.

Nagrody za dokonania

  • Agencja Roku: Gong,
  • Dom Mediowy Roku: Havas Media,
  • Marketer Roku: Ikea Polska,
  • Człowiek Roku: Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media,
  • Nagroda specjalna IAB Polska za całokształt dokonań: Grzegorz Krzemień, prezes Golden Submarine.

Pełną listę nagrodzonych kampanii można znaleźć na stronie www.mixx-awards.pl.

Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał online. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak i ROI.

Galę Mixx Awards poprzedziła konferencja, podczas której zostały przedstawione najciekawsze kampanie marketingowe tego roku. Większość z nich była nominowana do nagród. Case studies najciekawszych projektów były prezentowane z perspektywy agencji, domu mediowego i klienta.

Wydarzenie jest organizowane przez IAB Polska. Oficjalny audytor: PwC. Marketing przy Kawie był patronem medialnym. Działania performance w ramach promocji wydarzenia prowadził Performics. IAB Mixx Awards & Conference jest objęte akredytacją DIMAQ. Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.

  • 28

Janusz Kamiński

2 tygodnie temu

Moje pozdrowienie. ;)

28 listopada 2018