Igrzyska olimpijskie w Tokio bez zagranicznych kibiców?
  • 0
  • 1
8.03.2021

Igrzyska olimpijskie w Tokio bez zagranicznych kibiców?

Przewodnicząca komitetu organizacyjnego igrzysk olimpijskich w Tokio zasugerowała, że zagraniczni kibice mogą nie zostać wpuszczeni na tegoroczne igrzyska. Japońska prasa pisze wprost, że decyzja już zapadła.

Jeśli sytuacja jest trudna i spowodowałaby zaniepokojenie Japończyków, musimy tego uniknąć – powiedziała dziennikarzom Seiko Hashimoto, przewodnicząca komitetu organizującego igrzyska olimpijskie w Tokio. Nastąpiło to po rozmowach online z przewodniczącym Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Thomasem Bachem.

Tymczasem japoński dziennik „The Mainichi” oświadczył przed tym spotkaniem, że urzędnicy podjęli już decyzję. Oficjalnie ma zostać ona ogłoszona do końca miesiąca. W artykule wskazano nienazwane źródła „zaangażowane w dyskusję”.

Hashimoto pytana była po spotkaniu, w jaki sposób Japonia zamierza wpuścić tysiące zagranicznych fanów, biorąc pod uwagę, jak niepopularny jest ten pomysł w kraju. 80% Japończyków chce, aby igrzyska olimpijskie zostały odwołane lub ponownie przełożone.

Przewodnicząca komitetu organizacyjnego potwierdziła, że kluczowym elementem rozmów pomiędzy przewodniczącymi MKOl-u i Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego a gubernator Tokio Yuriko Koike oraz minister olimpijską Tamayo Marukawą był temat kibiców.

W igrzyskach weźmie udział 11 tys. olimpijczyków, a później 4,4 tys. paraolimpijczyków. Oprócz tego dziesiątki tysięcy trenerów, sędziów, sponsorów, przedstawicieli mediów i VIP-ów.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski zachęca do szczepień, ale nie zamierza ich wymagać. Thomas Bach wyraził nadzieję, że „jak najwięcej uczestników przyjedzie zaszczepionych do Tokio”.

Mogę poinformować, że znaczna liczba narodowych komitetów olimpijskich już zapewniła sobie szczepienie przed Tokio – dodał.

Źródło: www.theguardian.com

  • 1
igrzyska olimpijskie w Tokio

Igrzyska olimpijskie w Tokio bez kibiców?

8 marca 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
8.03.2021

Dziewczęta chcą być youtuberkami, instagramerkami, tiktokerkami – pokazuje badanie IQS

Matki i córki rozmijają się w marzeniach o przyszłych zawodach córek – wynika z badania „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, zrealizowanego dla nowo powstającej organizacji Inspiring Girls Polska, która jest częścią międzynarodowej grupy. Niemal połowa dziewcząt (48%) w wieku 10–15 lat uznała prowadzenie kanału w serwisach społecznościowych takich jak YouTube, Instagram czy TikTok za atrakcyjne zajęcie zawodowe, w którym widzą siebie w przyszłości.

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
8.03.2021

Raport „Kobiety w PR”

Związek Firm Public Relations wraz z firmą badawczą OpinionWay zrealizował badanie, którego celem było zidentyfikowanie problemów i barier, jakie napotykają kobiety pracujące w branży PR. Jak wynika z raportu, zarządy z przewagą kobiet stanowią w Polsce 12%. Jest to wartość dwukrotnie większa w porównaniu do wyników, jakie opublikowano w raporcie „Global Women in PR – Annual Index 2020”. Większość badanych uważa, że udział kobiet w zarządach zwiększa kreatywność firmy oraz pomaga zwiększyć jej produktywność.

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
8.03.2021

Polki pod badawczą lupą ARC Rynek i Opinia

Polki interesują się sportem i go uprawiają. Kawę poza domem piją najczęściej na stacji paliw. Lepiej oceniają firmy angażujące się społecznie i chętniej kupują produkty takich firm. Korzystają z programów lojalnościowych i są w nich aktywne. Coraz rzadziej jednak uważają promocję „produkt lub usługa w obniżonej cenie” za atrakcyjną. Co trzecia Polka twierdzi, że w 2020 r. straciła zawodowo, zaś niemal dwie trzecie – że poprzedni rok był najgorszym okresem w jej życiu. Takie są wyniki badań ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych w 2020 r.

  • 1
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
8.03.2021

Anita Włodarczyk polską Barbie Shero 2021

Marka Barbie kolejny raz wyróżniła wybitne liderki, sportsmenki i artystki. Ikony i wizjonerki, które odważnie zmieniają rzeczywistość, udowadniając dziewczynkom i kobietom na całym świecie, że warto mieć marzenia i podążać własną drogą. Wyróżnienie Barbie Shero i lalkę inspirowaną swoim wyglądem otrzymała polska lekkoatletka, dwukrotna złota medalistka igrzysk olimpijskich, czterokrotna mistrzyni świata oraz wielokrotna rekordzistka świata, Europy i kraju w rzucie młotem – Anita Włodarczyk.