Guardian rezygnuje z publikowania reklam firm z branży paliw kopalnych
  • 0
  • 1
30.01.2020

Guardian rezygnuje z publikowania reklam firm z branży paliw kopalnych

Brytyjski Guardian zdecydował, że nie będzie zamieszczał reklam firm z branży paliw kopalnych. Zakaz nie obejmie jednak produktów, których używanie powoduje dużą emisję dwutlenku węgla, takich jak samochody czy samoloty.

Zakaz ogłosiło wydawnictwo Guardian Media Group, wydawca dziennika „The Guardian”. Oznacza on, że w wydaniu drukowanym, na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej dziennika nie będzie reklam takich firm jak BP i Shell. Dla wydawcy oznacza to stratę nawet 500 tys. funtów rocznie.

Decyzję tłumaczyli na blogu szefowie sprzedaży wydawnictwa. Anna Bateson i Hamish Nicklin rozumieją, że decyzja może nie wystarczyć wielu najbardziej progresywnym czytelnikom. Argumentowali, że rezygnacja z reklam wszystkich produktów wykorzystujących paliwa kopalne byłaby trudna do udźwignięcia dla finansów wydawnictwa. Doprowadziłaby też do zwolnień dziennikarzy.

Jednocześnie decyzja nie jest krytyką reklamy jako takiej. Ta pozostaje głównym źródłem przychodów wydawnictwa i sposobem finansowania dziennikarstwa wysokiej jakości.

Guardian zarobił w ubiegłym roku na reklamie około 90 mln funtów. Według szacunków reklama paliw kopalnych stanowiła 1 proc. przychodów firmy.

źródło: Campaign

  • 1

Guardian rezygnuje z publikowania reklam firm z branży paliw kopalnych

30 stycznia 2020

  • 0
  • 11
  • 0
  • 0
  • 0
30.01.2020

Najbardziej opiniotwórcze media 2019 r. – raport Instytutu Monitorowania Mediów

W rankingu ogólnym IMM, obejmującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się 3 portale internetowe, 5 tytułów prasowych, 3 stacje radiowe i 4 telewizyjne. Najczęściej cytowanym portalem był Onet, tytułem prasowym – „Rzeczpospolita”, a tytułem prasy biznesowej – „Dziennik Gazeta Prawna”. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną okazał się TVN24, zaś stacją radiową – RMF FM.