Facebook i Twitter w Polsce – podsumowanie 2019 r.
  • 0
  • 2
30.01.2020

Facebook i Twitter w Polsce – podsumowanie 2019 r.

Które profile, posty i hashtagi zyskały największą popularność na polskim Facebooku i Twitterze w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy? Sprawdziła to firma Sotrender.

Królem polskiego Facebooka pozostaje niezmiennie Robert Lewandowski, bijąc rywali na głowę o niespełna 7 mln fanów. Na podium znalazł się również jego kolega z reprezentacji – Jakub Błaszczykowski, zaś na trzecim miejscu był Play.

Z kolei najszybciej rosnącymi profilami w 2019 r., oprócz dobrze znanych profili z memami i prostymi przepisami, były profile Jurka Owsiaka oraz… Dzikiego Trenera.

Najbardziej angażujące były profile „rozrywkowe”, publikujące memy i śmieszne treści. Wśród najbardziej angażujących znalazło się też Radio Eska.

Profilami, które mogą pochwalić się najszybszym i najczęstszym odpowiadaniem na komentarze użytkowników, były w minionym roku niezmiennie telekomy: Orange, Plus, Play, T-Mobile, oraz Allegro (kategoria „Najuważniejsi”).

Co ciekawe, największą liczbę postów w 2019 r. opublikowało Radio Maryja. Prześcignęło w kategorii „Najbardziej aktywni” nawet Wirtualną Polskę i Onet.

Najczęściej używanym hashtagiem na Facebooku był bezkonkurencyjnie #wieszwięcej, którym oznacza swoje posty TVP.info.

Zestawienie najlepszych postów 2019 r. jasno pokazuje, że temat 27. finału WOŚP i tragicznych wydarzeń z nim związanych zdominował dyskusję na polskim Facebooku.

Najlepszym postem roku pod względem zaangażowania był jednak post konkursowy Coca-Coli. Użytkownicy mogli wybierać pod nim miasta, które odwiedzi świąteczna ciężarówka. Również w podsumowaniu roku 2018 na Facebooku post Coca-Coli z trasą świątecznej ciężarówki cieszył się ogromną popularnością.

Największym profilem na polskim Twitterze w 2019 r. był TVN24, a tuż za nim uplasował się oczywiście nie kto inny, jak Robert Lewandowski. Najpopularniejszym politykiem natomiast okazał się Donald Tusk, wyprzedzając Andrzeja Dudę i… papieża Franciszka.

Najbardziej angażującym i jednocześnie najszybciej rosnącym profilem w 2019 r. był profil Auschwitz Memorial. Doskonałym tego odzwierciedleniem jest zestawienie najlepszych tweetów.

Najczęściej wspominane przez użytkowników były profile partii politycznych: PiS i PO oraz portali informacyjnych: TVP.info i TVN24.
Do najczęściej tweetujących, a zatem najaktywniejszych należały profile informacyjne Onet Wiadomości, Polskie Radio 24, Radio Maryja oraz, co ciekawe, Janusz Piechociński.

Podobnie jak na Facebooku, najpopularniejszym hashtagiem był #wieszwiecej od TVP.info.

Najlepszy post na Twitterze w 2019 r. należał do Roberta Lewandowskiego. Znaczna większość najbardziej angażujących tweetów została jednak opublikowana na profilu Auschwitz Memorial. W top 15 tweetów 2019 dwa należały również do polityka Dominika Tarczyńskiego.

W porównaniu do 2018 r. ewidentnie zmniejszyła się więc różnorodność w tym, co najbardziej angażuje użytkowników platformy.

  • 2
Facebook i Twitter w Polsce 2019 - Facebook

Facebook i Twitter w Polsce 2019 – analiza firmy Sotrender

Facebook i Twitter w Polsce 2019 – Twitter

 

30 stycznia 2020

  • 0
  • 11
  • 0
  • 0
  • 0
30.01.2020

Najbardziej opiniotwórcze media 2019 r. – raport Instytutu Monitorowania Mediów

W rankingu ogólnym IMM, obejmującym 15 najczęściej cytowanych mediów, znalazły się 3 portale internetowe, 5 tytułów prasowych, 3 stacje radiowe i 4 telewizyjne. Najczęściej cytowanym portalem był Onet, tytułem prasowym – „Rzeczpospolita”, a tytułem prasy biznesowej – „Dziennik Gazeta Prawna”. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną okazał się TVN24, zaś stacją radiową – RMF FM.