Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend” w konkursie Golden Drum
  • 0
  • 0
21.10.2019

Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend” w konkursie Golden Drum

Przyznano nagrody Golden Drum 2019. Agencje z Polski zdobyły w konkursie 11 statuetek, w tym Grand Prix.

Nagroda Grand Prix w kategorii Print konkursu Golden Drum 2019 powędrowała do agencji VML Y&R Warsaw. Wspólnie z Gazetą.pl oraz firmami Mastercard i BNP Paribas przygotowała ona akcję „Ostatni Twój Weekend”. Ta kampania otrzymała też srebro w kategoriach Content oraz Social Good.

W ramach kampanii partnerzy kupili pismo erotyczne, by je zamknąć. Zanim tytuł zniknął ostatecznie, na rynku pojawił się ostatni „Twój Weekend”. Do kiosków trafi z okazji Dnia Kobiet.

Jak tłumaczyli wówczas pomysłodawcy akcji, zrobiono to, żeby pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach tylko z takich magazynów. Tę kampanię nagrodzono też Glass: the Lions for Change oraz Titanium Lion w Cannes.

Również trzy nagrody otrzymała agencja Digitals Poland. Docenioną ją za przygotowaną dla marki Huawei kampanię „Facing emotions”. Agencja otrzymała Złoty Bęben w kategorii Digital & Mobile oraz dwie srebrne statuetki w kategoriach Audio i Craft.

W ramach tej kampanii powstała aplikacja sprawiająca, że smartfon skanuje twarz osoby, z którą rozmawia osoba niewidoma lub niedowidząca, identyfikuje jej emocje i przekłada na charakterystyczny dźwięk.

Trzy nagrody zgarnęła też Change Serviceplan Warsaw. Doceniono ją za kampanię serwisu dla graczy G2A.com. Agencji przyznano złoto w kategorii Craft oraz dwa srebra w kategoriach Craft i Film.

Po jednej nagrodzie otrzymały DDB Warszawa i Gong. Pierwsza z nich otrzymała złotą statuetkę w kategorii OOH za kampanię „Get into the Show Globe” dla McDonald’s. Drugą doceniono za projekt „Przejdźmy na ty – winda” dla marki Tyskie. Agencja otrzymała za nią Srebrny Bęben w kategorii OOH.

18 października 2019