Efekt koronawirusa: szturm na sklepy DIY. Badanie Inquiry
  • 0
  • 1
23.03.2020

Efekt koronawirusa: szturm na sklepy DIY. Badanie Inquiry

4 marca zarejestrowano w Polsce pierwszy przypadek zachorowania na koronawirusa, a 13 marca władze ogłosiły stan zagrożenia epidemicznego. Tymczasem Polacy tłumnie ruszyli do marketów. Nie tylko po żywność, artykuły higieniczne i inne produkty pierwszej potrzeby, ale również po materiały do remontów. Markety budowlane przeżyły prawdziwe oblężenie – pokazuje badanie firmy Inquiry.

Na tym zbiorowym szaleństwie skorzystały szczególnie sieci Castorama i Obi. Pokazują to dane z badania kondycji marki – YouGov BrandIndex, prowadzonego w Polsce przez agencję Inquiry. Szturm na sieci DIY przyniósł obu tym sieciom znaczny wzrost, jeśli chodzi o odsetek klientów.

Tłok, ścisk i kolejki nie sprzyjają jednak komfortowym zakupom. W efekcie dla części sieci spowodowało to wzrost opinii negatywnych, również w aspekcie rozważania zakupów w przyszłości. Zwiększenie zakupów w sklepach DIY będzie miało więc krótkotrwały charakter, a długoterminowo może mieć wręcz niepożądane skutki dla wizerunku marek – komentuje Izabella Żernicka, business development manager w Inquiry.

  • 1
Szturm na sklepy DIY

Szturm na sklepy DIY

ktostam

5 dni temu

bzdura to jakaś w ostatnich dniach jak zwykle bylem dwa razy w jednej z krakowskich castoram i żadnego szturmu ani tłumów nie widać - wrecz odwrotnie parking jest w połowie pusty.

Rozwiń komentarze

23 marca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 2
23.03.2020

Zachowania zakupowe Polaków w czasie pandemii. Wyniki badania

Zachowania zakupowe w trakcie epidemii zależą w dużym stopniu od wewnętrznego poczucia zagrożenia. Osoby, które bardziej boją się epidemii, więcej ostatnio kupowały i robiły większe zakupy. Spośród osób, które zrobiły zapasy, najwięcej kupiło makaron (66%), mąkę (55%), papier toaletowy (53%) oraz mydło lub żel do mycia (48%) – pokazuje badanie profesor Dominiki Maison i Forum Konsumentów.