Dzień Szpilek zorganizowany przez sklep Moliera 2 spotkał się z mieszanymi reakcjami
AdvertisementAdvertisement
  • 3
  • 4
28.09.2020 Aktualizacja:

Dzień Szpilek zorganizowany przez sklep Moliera 2 spotkał się z mieszanymi reakcjami

25 września Moliera 2 zainicjował w mediach społecznościowych Dzień Szpilek. Za zdjęcie w szpilkach opublikowane w tym dniu na Instagramie lub Facebooku z hashtagiem #DzienSzpilek internetowy sklep ma przekazać 2 zł na rzecz fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

W akcję Dzień Szpilek zaangażowały się nie tylko klientki, ale i polskie gwiazdy. Zdjęcia w szpilkach oznaczone hashtagiem akcji zamieścili m.in. Natalia Siwiec, Małgorzata Rozenek-Majdan, Justyna Steczkowska czy Filip Chajzer.

Jesteście wspaniali !Dziękujemy za Wasze opinie o akcji #DzienSzpilek. Każdy ma prawo do wypowiedzi i interpretacji….

Opublikowany przez Moliera2 Poniedziałek, 28 września 2020

Akcja spotkała się przeważnie z pozytywnym odbiorem. Pojawiały się jednak głosy zarzucające marce, że to typowa akcja marketingowa, która ma zwiększać sprzedaż. Marce wypomniano też wcześniejsze działania reklamowe, które zdaniem części internautów miały seksistowski wydźwięk lub szpeciły przestrzeń publiczną.

Tak wiele osób z mojej równościowej bańki bierze udział w akcji ze szpilkami, że aż coś napiszę. Nie wiem, czy dadzą…

Opublikowany przez Karolinę Więckiewicz Sobota, 26 września 2020

Wkurza mnie ten dzień szpilek.Bardzo, strasznie mnie wkurza.Rozwala mi system.Po pierwsze – sponsoruje go firma,…

Opublikowany przez Emilia Kulpa-Nowak Piątek, 25 września 2020

Kamil Fejfer z „Krytyki Politycznej” zwracał z kolei uwagę, że 30 tys. zł to dość niska kwota, jak za zaangażowanie takiej liczby osób, w tym wielu celebrytek. Zauważył też, że taka kwota często nie wystarcza nawet na terapię dla jednego chorego oraz że ceny samych szpilek w sklepie Moliera 2 to średnio 2–3 tys. zł. Jak sam jednak przyznał później w tym samym poście, wzmiankowana kwota została przekazana dotychczas – jako skutek poprzednich działań. Wynik Dnia Szpilek 2020 nie jest jeszcze znany. Zostanie podany 5 października. Podczas ubiegłorocznej akcji butik przekazał 31 250 zł.

Kojarzycie ten cały #DzieńSzpilek? No jakbyście mieli nie kojarzyć, zdjęcia butów na obcasie zalały wczoraj fejsika…

Opublikowany przez Kamila Fejfer Sobota, 26 września 2020

Aktualizacja:

Ostatecznie 5 października firma ogłosiła, że 2 października oficjalnie przekazała na rzecz Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową 223 810 zł. Jest to siedmiokrotność kwoty przekazanej w ubiegłym roku.

W poście na fan page’u Moliera2 na Faceboku podano, że hashtag #dzienszpilek został użyty w mediach społecznościowych prawie 600 tys. razy. W tej liczbie pojawiło się 111 902 postów ze zdjęciem szpilek i hasztagiem #dzienszpilek na publicznych profilach na Instagramie bądź Facebooku. Firma nie wnikała, czy na wszystkich zdjęciach szpilki miały regulaminową wysokość co najmniej 5 cm.

Policzenie konkursowych postów zlecono firmom Newspoint i Unamo.

  • 4

Moliera 2 rozpoczęła Dzień Szpilek

Dzień Szpilek

Arian

1 miesiąc temu

Na TT dominują głosy, że taka wielka i dochodowa spółka powinna dać znacznie więcej.
Niestety, żaden odważny nie określił ile więcej byłoby wystarczające do zadowolenia rzeszy aktywistów internetowych, którzy nie dali nic poza wrzuceniem zdjęcia szpilek.

28 września 2020

27 września 2020