Dawid Ogrodnik brand hero centrum handlowego Bonarka w Krakowie
  • 0
  • 5
2.03.2023

Dawid Ogrodnik brand hero centrum handlowego Bonarka w Krakowie

Głównym motywem nowego wizerunku Bonarki są emocje. Dawid Ogrodnik został ambasadorem długofalowej kampanii wizerunkowej centrum handlowego. Kolejne odsłony kampanii będą miały swój firmowy produkt – made in Bonarka.

Wystartowała nowa, długofalowa kampania CH Bonarka. Ma pokazać krakowskie centrum w nowej odsłonie. Podstawą komunikacji będą emocje i doświadczenia związane z zakupami oraz wizytą w Bonarce.

– Zakupy to emocje. Tak naprawdę nie kupujemy ubrań, butów, książek czy zabawek, lecz emocje im towarzyszące oraz wpływ, jaki mają na nas i nasze otoczenie.

  • „W tym będę wyglądać świetnie”,
  • „To coś, co zwróci uwagę”,
  • „To wywoła uśmiech na jej twarzy”,
  • „Dzięki temu poczuję się pewniej”

– takie myśli i emocje często towarzyszą naszym zakupowym wyborom. Wizyta w centrum to dopiero początek wrażeń i radości, jakie sprawiamy sobie i innym. O tych wrażeniach i doświadczeniach chcemy opowiedzieć w kampanii wizerunkowej przygotowanej na ten rok – mówi Katarzyna Kasprzak, marketing manager CH Bonarka.

– Chcemy pokazać, że emocje to firmowe produkty Bonarki. Osią nowego pozycjonowania i komunikacji we wszystkich kanałach będzie Bonarka jako fabryka emocji, a nie centrum handlowe – dodaje Kasprzak.

– Zmiana brandingowa w pozycjonowaniu Bonarki opiera się na przejściu od komunikacji opartej na uniwersalnych korzyściach konsumenckich do pokazywania konkretnych doświadczeń zakupowych i zapraszania do współtworzenia ich. To zupełnie nowe podejście do pozycjonowania centrum handlowego. Produktem stają się tu emocje, a centrum ich fabryką – komentuje Dominik Piwek, head of marketing & PR Nepi Rockcastle.

Twarzą nowego wizerunku, a zarazem brand hero produktów firmowych Bonarki został Dawid Ogrodnik

To polski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, absolwent krakowskiej PWST. Nowy ambasador marki będzie wcielał się w różne postaci w pięciu różnych odsłonach kampanii.

Elementem zapowiadającym start kampanii była dwutygodniowa akcja polegająca na przejęciu przez Dawida „hakera” Ogrodnika profilu Bonarki w mediach społecznościowych. Była zabawa z fanami, wkręcenie ich w przejęcie profilu i zgadywanie, kim jest tajemniczy Dawid. Akcja była komentowana przez najemców centrum, media i inne centra handlowe w Krakowie.

W pierwszy tygodniu akcji Bonarka odnotowała blisko 500-procentowy wzrostu zasięgu. Do tej pory wpis zdobył ponad 2 tys. reakcji i kilkaset komentarzy. W kolejnych odsłonach kampanii Dawid Ogrodnik wcieli się w bohaterów o różnych stylach i osobowościach.

  • 4
Dawid „haker” ogrodnik na profilu Bonarki

Dawid „haker” ogrodnik na profilu Bonarki

Dawid „haker” ogrodnik na profilu Bonarki
Dawid „haker” ogrodnik na profilu Bonarki
Dawid „haker” ogrodnik na profilu Bonarki

– Nowa kreacja jest twistem brandingowym. W pomyśle na pozycjonowanie marki, w sposobie budowania jej narracji oraz stylu prezentacji. To wariacja na temat klasycznej reklamy produktowej lat 60. i 70. Pełna dosłowności i sugestywności w obrazie oraz umowności i przewrotności w języku. Jest tutaj wszystko, co potrzeba. Producent i jego emocjonalny produkt. Odpowiednio nazwany, konfekcjonowany i sygnowany wizerunkiem brand hero – mówi pomysłodawca strategii, Łukasz Mikoda z Firmy Reklamowej Kuc.

– Chcieliśmy odejść od uniwersalnej lifestyle’owej poetyki reklam galerii handlowych na rzecz prostego, acz dwuznacznego przekazu, w którym reklamowane produkty są metaforą emocjonalnych korzyści marki – dodaje.

Każda sezonowa kampania Bonarki będzie launchem nowego produktu

Będzie się to manifestować w:

  • zmienionej konwencji i stylu, które będą podyktowane rodzajem produktu,
  • „emocjonalnym składzie” oraz sposobie zastosowania przed zakupami, w trakcie i po nich.

Pudełko musli „Fiu! Fiu!” jest pierwszym z limitowanej serii produktem Bonarki towarzyszącym premierowej odsłonie kampanii.

Kreacje zostaną wykorzystane w:

  • kanałach digital,
  • social media,
  • na outdoorze (w tym dynamic backlight, citylighty, digital citylighty, OOH),
  • move TV w klubach fitness (DOOH),
  • emisjach spotów i samplingu w kinie.

Przekaz będzie też widoczny w tradycyjnych mediach oraz na wewnętrznych nośnikach Bonarki.

Serię produktów made in Bonarka można zdobyć w akcjach samplingowych prowadzonych:

  • w kinie,
  • podczas happeningu w centrum handlowym,
  • w konkursach w mediach społecznościowych.

Produkty mogą też zdobyć użytkownicy aplikacji „Spot”. Całą kampanię można śledzić na stronie madeinbonarka.pl.

Koncept kreatywny przygotowała Firma Reklamowa Kuc. Komunikację digital poprowadzi agencja Ad Prime, działania w social media Well Done Marketing. Za działania public relations będzie odpowiedzialna Core Values PR.

  • 2
Musli „Fiu Fiu” made in Bonarka. Firmuje Dawid Ogrodnik

Musli „Fiu Fiu” made in Bonarka. Firmuje Dawid Ogrodnik

Musli „Fiu Fiu” made in Bonarka. Firmuje Dawid Ogrodnik

1 marca 2023