- 0
- 5
Dawid Ogrodnik brand hero centrum handlowego Bonarka w Krakowie
Głównym motywem nowego wizerunku Bonarki są emocje. Dawid Ogrodnik został ambasadorem długofalowej kampanii wizerunkowej centrum handlowego. Kolejne odsłony kampanii będą miały swój firmowy produkt – made in Bonarka.
Wystartowała nowa, długofalowa kampania CH Bonarka. Ma pokazać krakowskie centrum w nowej odsłonie. Podstawą komunikacji będą emocje i doświadczenia związane z zakupami oraz wizytą w Bonarce.
– Zakupy to emocje. Tak naprawdę nie kupujemy ubrań, butów, książek czy zabawek, lecz emocje im towarzyszące oraz wpływ, jaki mają na nas i nasze otoczenie.
- „W tym będę wyglądać świetnie”,
- „To coś, co zwróci uwagę”,
- „To wywoła uśmiech na jej twarzy”,
- „Dzięki temu poczuję się pewniej”
– takie myśli i emocje często towarzyszą naszym zakupowym wyborom. Wizyta w centrum to dopiero początek wrażeń i radości, jakie sprawiamy sobie i innym. O tych wrażeniach i doświadczeniach chcemy opowiedzieć w kampanii wizerunkowej przygotowanej na ten rok – mówi Katarzyna Kasprzak, marketing manager CH Bonarka.
– Chcemy pokazać, że emocje to firmowe produkty Bonarki. Osią nowego pozycjonowania i komunikacji we wszystkich kanałach będzie Bonarka jako fabryka emocji, a nie centrum handlowe – dodaje Kasprzak.
– Zmiana brandingowa w pozycjonowaniu Bonarki opiera się na przejściu od komunikacji opartej na uniwersalnych korzyściach konsumenckich do pokazywania konkretnych doświadczeń zakupowych i zapraszania do współtworzenia ich. To zupełnie nowe podejście do pozycjonowania centrum handlowego. Produktem stają się tu emocje, a centrum ich fabryką – komentuje Dominik Piwek, head of marketing & PR Nepi Rockcastle.
Twarzą nowego wizerunku, a zarazem brand hero produktów firmowych Bonarki został Dawid Ogrodnik
To polski aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, absolwent krakowskiej PWST. Nowy ambasador marki będzie wcielał się w różne postaci w pięciu różnych odsłonach kampanii.
Elementem zapowiadającym start kampanii była dwutygodniowa akcja polegająca na przejęciu przez Dawida „hakera” Ogrodnika profilu Bonarki w mediach społecznościowych. Była zabawa z fanami, wkręcenie ich w przejęcie profilu i zgadywanie, kim jest tajemniczy Dawid. Akcja była komentowana przez najemców centrum, media i inne centra handlowe w Krakowie.
W pierwszy tygodniu akcji Bonarka odnotowała blisko 500-procentowy wzrostu zasięgu. Do tej pory wpis zdobył ponad 2 tys. reakcji i kilkaset komentarzy. W kolejnych odsłonach kampanii Dawid Ogrodnik wcieli się w bohaterów o różnych stylach i osobowościach.
- 4
– Nowa kreacja jest twistem brandingowym. W pomyśle na pozycjonowanie marki, w sposobie budowania jej narracji oraz stylu prezentacji. To wariacja na temat klasycznej reklamy produktowej lat 60. i 70. Pełna dosłowności i sugestywności w obrazie oraz umowności i przewrotności w języku. Jest tutaj wszystko, co potrzeba. Producent i jego emocjonalny produkt. Odpowiednio nazwany, konfekcjonowany i sygnowany wizerunkiem brand hero – mówi pomysłodawca strategii, Łukasz Mikoda z Firmy Reklamowej Kuc.
– Chcieliśmy odejść od uniwersalnej lifestyle’owej poetyki reklam galerii handlowych na rzecz prostego, acz dwuznacznego przekazu, w którym reklamowane produkty są metaforą emocjonalnych korzyści marki – dodaje.
Każda sezonowa kampania Bonarki będzie launchem nowego produktu
Będzie się to manifestować w:
- zmienionej konwencji i stylu, które będą podyktowane rodzajem produktu,
- „emocjonalnym składzie” oraz sposobie zastosowania przed zakupami, w trakcie i po nich.
Pudełko musli „Fiu! Fiu!” jest pierwszym z limitowanej serii produktem Bonarki towarzyszącym premierowej odsłonie kampanii.
Kreacje zostaną wykorzystane w:
- kanałach digital,
- social media,
- na outdoorze (w tym dynamic backlight, citylighty, digital citylighty, OOH),
- move TV w klubach fitness (DOOH),
- emisjach spotów i samplingu w kinie.
Przekaz będzie też widoczny w tradycyjnych mediach oraz na wewnętrznych nośnikach Bonarki.
Serię produktów made in Bonarka można zdobyć w akcjach samplingowych prowadzonych:
- w kinie,
- podczas happeningu w centrum handlowym,
- w konkursach w mediach społecznościowych.
Produkty mogą też zdobyć użytkownicy aplikacji „Spot”. Całą kampanię można śledzić na stronie madeinbonarka.pl.
Koncept kreatywny przygotowała Firma Reklamowa Kuc. Komunikację digital poprowadzi agencja Ad Prime, działania w social media Well Done Marketing. Za działania public relations będzie odpowiedzialna Core Values PR.
- 2