Calvin Klein tłumaczy się z powodu reklamy, w której Bella Hadid całowała wirtualną influencerkę
  • 1
  • 2
22.05.2019

Calvin Klein tłumaczy się z powodu reklamy, w której Bella Hadid całowała wirtualną influencerkę

Calvin Klein w ramach kampanii „I Speak My Truth in My Calvins” przygotował spot. W wideo modelka Bella Hadid całuje się z wirtualną influencerką Lil Miquelą. Nie spodobało się to części internautów.

Oskarżyli oni markę o tzw. queerbaiting. Jest to sugerowanie homoseksualnego romansu w sytuacji, gdy chodzi o osoby w rzeczywistości heteroseksualne. Oczywiście dla nadania działaniom większego rozgłosu. Tymczasem Bella Hadid identyfikuje się jako hetero.

W 30-sekundowym spocie modelka i influencerka całują się, a z offu dobiega głos Hadid. Mówi ona, że życie polega na otwieraniu drzwi i tworzeniu nowych marzeń, o których nie wiedziało się, że mogą istnieć.

Marka zamieściła na Twitterze oświadczenie. Tłumaczy w nim, że ideą kampanii jest promowanie wolności wyrażania siebie przez osoby o różnej identyfikacji. Calvin Klein argumentuje, że reklama ma być „wyzwaniem dla konwencjonalnych norm i stereotypów w reklamie”. Wskazuje też, że jest firmą o długiej tradycji w propagowaniu praw osób LGBT.

Źródło: www.adage.com

  • 2

22 maja 2019