Ben & Jerry’s przywróci tęczę na plac Zbawiciela
  • 0
  • 6
8.06.2018

Ben & Jerry’s przywróci tęczę na plac Zbawiciela

8 czerwca marka lodów Ben & Jerry’s (Unilever) razem ze Stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i Fundacją Wolontariat Równości odtworzy tęczę na placu Zbawiciela w Warszawie. Tym razem konstrukcja ma być nie do podpalenia.

Instalacja pojawi się na kilka godzin przed Paradą Równości (9 czerwca). Pierwsza tęcza została zniszczona 7 razy w ciągu trzech lat. Po 2015 r. zniknęła na dobre. Tym razem przybierze postać wodno-świetlnego hologramu tej samej wielkości, co dawna kwiatowa instalacja. Kolorami rozświetli plac Zbawiciela na kilka godzin.

Wierzymy, że każdy powinien mieć prawo kochać, kogo chce. Dlatego współpracujemy z NGO-sami i wspólnie chcemy walczyć o równość małżeństw. Przez tęczową manifestację światła, miłości i siły chcielibyśmy pokazać społeczności LGBT, że ich miłość jest nierozerwalna i równa. Zobowiązanie do równości opiera się na niezachwianym przekonaniu naszej firmy, że każdy zasługuje na pełne i równe prawa obywatelskie. Chcemy nawiązać dialog z osobami myślącymi tak samo, wierząc, że wspólnie prowadzimy trwałą zmianę – mówi Martyna Kaczmarek, brand manager Ben & Jerry’s.

#TheUnbreakableRainbow

Plac Zbawiciela w Warszawie nabiera kolorów w imię równości! Razem z Miłość nie wyklucza i Parada Równości właśnie teraz udowadniamy, że miłość jest niezniszczalna! #40YearsOf #Equality #TheUnbreakableRainbow

Opublikowany przez Ben & Jerry's 8 czerwca 2018

Jak dodaje, w 1989 r. w stanie Vermont, skąd firma się wywodzi, na długo zanim wprowadzono w USA równość małżeńską, objęła ubezpieczeniem zdrowotnym partnerów pracowników, w tym też tych tej samej płci. Kiedy natomiast w USA wprowadzono równość małżeńską, by to uczcić, zmieniła smaki lodów.

Marka Ben & Jerry’s oficjalnie wspiera także tegoroczną Paradę Równości. Będzie miała swoje stanowisko w Miasteczku Równości, gdzie jej przedstawiciele będą rozmawiać na temat równości małżeńskiej z warszawiakami. Nie zabraknie tam również lodów.

Równolegle brand prowadzi kampanię w social media. Akcja z tęczą i Paradą Równości rozpoczyna długofalową kampanię na rzecz praw osób LGBT w Polsce.

Organizatorem Parady Równości jest Fundacja Wolontariat Równości. Autorem pomysłu powrotu tęczy jest agencja 180heartbeats+Jung v Matt. Multimedialną realizacją projektu zajęła się firma Ves. Obraz tęczy miał około 20 m w podstawie i ponad 7 m wysokości. Rozświetlił plac Zbawiciela na 4 godziny.

  • 6

fot. Michał Murawski, 180heartbeats+Jung v Matt

fot. Michał Murawski, 180heartbeats+Jung v Matt

fot. Michał Murawski, 180heartbeats+Jung v Matt

fot. Adrian Grycuk, Wikipedia

 

8 czerwca 2018

7 czerwca 2018