Bajki z nowym morałem. McDonald’s i Anna Dereszowska o odpowiedzialnych postawach podczas pandemii
  • 1
  • 3
3.09.2020

Bajki z nowym morałem. McDonald’s i Anna Dereszowska o odpowiedzialnych postawach podczas pandemii

Pandemia Covid-19 wymusza na nas konieczność dostosowania się do zaostrzonego reżimu sanitarnego i ograniczenia wielu codziennych aktywności. Życie według nowych zasad nie jest łatwe – szczególnie dla dzieci, które nie zawsze rozumieją wymogi dotyczące bezpieczeństwa i higieny. A gdyby tak o nowej codzienności opowiedziały Kopciuszek, Czerwony Kapturek albo Śnieżka głosem aktorki Anny Dereszowskiej?

W skrojonych na potrzeby obecnych czasów nowych wersjach najpiękniejszych bajek z dzieciństwa znani bohaterowie stają przed całkiem współczesnymi wyzwaniami. W nowej kampanii McDonald’s oddaje w ręce dorosłych i dzieci historie, w których tradycyjne postaci z bajek podejmują ważne, aktualne tematy i pomagają wyrabiać dobre nawyki. Forma opowieści ma być atrakcyjna i zrozumiała dla najmłodszych.

Mycie rąk, maseczki, dystans społeczny stały się naszą codziennością. Nawet dorosłym trudno przyzwyczaić się do nowych wymogów. Przez dzieci mogą być one postrzegane jako przeszkody ograniczające kreatywność i możliwości zaspokajania naturalnej ciekawości. Przestrzeganie nowych zasad bezpieczeństwa i higieny może być zatem trudne. Eksperci są zgodni co do tego, że nauka przez zabawę i pozytywne skojarzenia jest jedną z najskuteczniejszych form edukacji. Dlatego McDonald’s przygotował nowe wersje klasycznych opowieści, które czyta aktorka Anna Dereszowska. To:

  • „Kopciuszek, która nie poszła na bal”,
  • „Czerwony Kapturek i wilk, który nie trzymał dystansu”,
  • „Królewna Śnieżka i umyte jabłko”.

Należy wybrać bajkę, którą dziecko zna i lubi. Ma ona wywoływać u niego pozytywne emocje, to bardzo ważne! Następnie należy „przerobić” ją tak, by postacie, otoczenie i część głównego wątku pozostały niezmienione, a by morał z niej wynikający był całkowicie nowy i zaskakujący. Ma on ukazać, jak główny bohater zwycięża, rozwiązuje swój problem czy też po prostu spotyka go coś bardzo miłego dzięki temu, iż przestrzegał on – często wbrew wszystkim dookoła – zasad „covidowej higieny” – tłumaczy Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy.

Bajki w nowej wersji przygotowane przez McDonald’s ze specjalnym udziałem Anny Dereszowskiej zobaczyć można na stronie www.mcdonalds.pl. Premiera pierwszego odcinka odbyła się 2 września. Publikacja kolejnych dwóch historii została zaplanowana w kolejnych tygodniach września. Kampania prowadzona jest na platformach YouTube, VoD oraz Player.

  • Realizacja kampanii: DDB
  • Zakup mediów: OMD
  • Działania PR: 24/7Communication
  • 3
Anna Dereszowska

Anna Dereszowska czyta znane bajki z nowym morałem

3 września 2020