Słodko-gorzki smak podatków. Jak na zmiany podatkowe zareagowali potentaci rynkowi?Słodko-gorzki smak podatków. Jak na zmiany podatkowe zareagowali potentaci rynkowi?Słodko-gorzki smak podatków. Jak na zmiany podatkowe zareagowali potentaci rynkowi?Słodko-gorzki smak podatków. Jak na zmiany podatkowe zareagowali potentaci rynkowi?
Plastikowe produkty jednorazowego użytku muszą zniknąć (fot. Pixabay)

Słodko-gorzki smak podatków. Jak na zmiany podatkowe zareagowali potentaci rynkowi?

Słodko-gorzki smak podatków. Jak na zmiany podatkowe zareagowali potentaci rynkowi?
Beata Michoń

Beata Michoń

-

, Podatki.info

Słynny amerykański polityk Benjamin Franklin napisał kiedyś, że na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki. Początek roku przywitał nas nowymi opłatami, m.in. podatkiem od cukru i plastiku. Wpływają one na funkcjonowanie największych potentatów biznesowych, takich jak Coca-Cola czy McDonald’s, ale uderzają też po kieszeni konsumenta.

Wprowadzenie nowych podatków zawsze budzi emocje. Nic dziwnego, bo zazwyczaj oznaczają one ogromne wydatki dla przedsiębiorstw oraz wyższe ceny dla konsumentów. Te dwie kwestie są ze sobą połączone. Jeśli firma musi odprowadzić nowy podatek, to aby nie być stratną, podnosi ceny swoich towarów czy usług, co z kolei oznacza, że również klient zapłaci więcej.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się