Polska marka narodowa – Polish VodkaPolska marka narodowa – Polish VodkaPolska marka narodowa – Polish VodkaPolska marka narodowa – Polish Vodka

Polska marka narodowa – Polish Vodka

Polska marka narodowa – Polish Vodka
Jaroslaw Filipek

Jaroslaw Filipek

-

prezes zarządu, Codes Strategie

Jaroslaw Filipek

Jaroslaw Filipek

prezes zarządu
Codes Strategie

Ostatnio okazało się, że polskie wódki tracą swoje pozycje rynkowe. Na rynku światowych alkoholi nasze marki coraz mniej znaczą. Zestawienie Impact Databank, prezentujące 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie, nie pozostawia złudzeń: polskie marki wódek są nisko w rankingu.

Według danych za rok 2010, najwyżej z polskich marek notowany jest Sobieski z Grupy Belvedere. Marka uplasowała się na 32. miejscu na świecie. Jej sprzedaż to 3,1 mln opakowań zbiorczych, po 9 litrów każde.

Nasza duma, czyli marka Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) uplasowała się dopiero w szóstej dziesiątce, na 57. miejscu, ze sprzedażą 1,8 mln kartonów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja