Ostatnio okazało się, że polskie wódki tracą swoje pozycje rynkowe. Na rynku światowych alkoholi nasze marki coraz mniej znaczą. Zestawienie Impact Databank, prezentujące 100 najsilniejszych marek mocnych alkoholi premium na świecie, nie pozostawia złudzeń: polskie marki wódek są nisko w rankingu.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Według danych za rok 2010, najwyżej z polskich marek notowany jest Sobieski z Grupy Belvedere. Marka uplasowała się na 32. miejscu na świecie. Jej sprzedaż to 3,1 mln opakowań zbiorczych, po 9 litrów każde.
Nasza duma, czyli marka Wyborowa (Grupa Pernod Ricard) uplasowała się dopiero w szóstej dziesiątce, na 57. miejscu, ze sprzedażą 1,8 mln kartonów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.