Polin jako muzeum w czasach kultury konwergencjiPolin jako muzeum w czasach kultury konwergencjiPolin jako muzeum w czasach kultury konwergencjiPolin jako muzeum w czasach kultury konwergencji
Nowe miejsce (re)konstruuje postrzeganą rzeczywistość (fot. Jacek Szlak)

Polin jako muzeum w czasach kultury konwergencji

Polin jako muzeum w czasach kultury konwergencji
Małgorzata Zając, Małgorzata Fiałkowska

Małgorzata Zając, Małgorzata Fiałkowska

-

Małgorzata Zając, Małgorzata Fiałkowska

Małgorzata Zając, Małgorzata Fiałkowska

W kulturze konwergencji zmienia się rola muzeum i jego relacje ze zwiedzającymi. Jak przejawiają się te zmiany w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin? Do ich zbadania posłużyła metoda ZMET (Zaltman Metaphor Elicitation Technique), wykorzystywana w marketingu do odkrywania metafor rządzących myśleniem konsumentów.

Żyjemy w czasach kultury konwergencji (Henry Jenkins, 2007). Dziś za sprawą cyfryzacji i rozwoju nowych technologii rozmywają się granice między różnymi mediami oraz między producentami i konsumentami treści medialnych. Jedna historia może zostać opowiedziana za pośrednictwem różnych kanałów medialnych, tak jak np. swego czasu „Matrix” opowiadany był poprzez film, gry wideo, krótkometrażowe filmy animowane i komiksy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja