Odnotowany ostatnio znaczący wzrost zamówień sieci handlowych na produkty marek własnych to wynik sprzyjającej atmosfery ekonomicznej. Handlowcy wybierają towary szybciej rotujące, producenci poszukują rynku zbytu i możliwości zagospodarowania wolnych mocy produkcyjnych.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Sceptycznie odnoszący się do zjawiska private labels jednym tchem wymieniają natomiast zagrożenia, jakie niosą one dla interesów innych przedsiębiorców i konsumentów: koncentracja handlu, zdominowanie dostawców, sugerowanie różnicy pomiędzy produktami wyłącznie na poziomie ceny czy nawet podrabianie produktów markowych.
Pod logo detalisty
Bezpośrednie regulacje dotyczące marek własnych w prawie polskim pozostają bardzo skąpe.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.