Marketing B2B w dialogu z kluczowym klientem – a jest nim dział sprzedażyMarketing B2B w dialogu z kluczowym klientem – a jest nim dział sprzedażyMarketing B2B w dialogu z kluczowym klientem – a jest nim dział sprzedażyMarketing B2B w dialogu z kluczowym klientem – a jest nim dział sprzedaży
Te relacje nie są łatwe, ale można je uporządkować (fot. pressmaster/Fotolia)

Marketing B2B w dialogu z kluczowym klientem – a jest nim dział sprzedaży

Marketing B2B w dialogu z kluczowym klientem – a jest nim dział sprzedaży
Ewa Wolska

Ewa Wolska

-

B2B marketing senior manager, Grupa Pracuj

Ewa Wolska

Ewa Wolska

B2B marketing senior manager
Grupa Pracuj

Odpowiada za marketing skierowany do klientów biznesowych i wspiera kreatywnością dział sprzedaży. Blisko współpracuje z działem technologii i rozwoju. Prekursorka metodologii CEM w swojej organizacji. W latach 2002–2008 była kierownikiem produktu w dziale marketingu i rozwoju Sodexo Motivation Solutions. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywała m.in. w firmach Unilever, Commercial Union i Medical Data, a także w agencjach reklamowych.

Jak pies z kotem – tak czasem można by podsumować atmosferę współpracy marketingu ze sprzedażą. Dwa kluczowe działy, mające największy wpływ na wynik firmy, warczą na siebie w rytm niezmiennej pieśni o tym, kto bardziej nie zna rynku i klienta. Organizacje z różnym skutkiem starają się temu odwiecznemu konfliktowi zapobiec.

W segmencie B2C – zwłaszcza w kontekście produktów FMCG – jeszcze z takim problemem można żyć, w obszarze B2B już nie. Marketingowcom usług B2B pozostaje zatem na samym początku zrobić proste założenie: zamiast dział sprzedaży to twój wróg – dział sprzedaży to twój klient.

Przy produktach konsumenckich podział jest prostszy. Wizjonerski marketing stara się poznać potrzeby rynku na dziś i na jutro.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się