Generatywna AI w marketingu – jak zrobić to dobrze?Generatywna AI w marketingu – jak zrobić to dobrze?Generatywna AI w marketingu – jak zrobić to dobrze?Generatywna AI w marketingu – jak zrobić to dobrze?
Jak świadomie korzystać z generatywnej AI w agencji marketingowej? (fot. tungnguyen0905/Pixabay)

Generatywna AI w marketingu – jak zrobić to dobrze?

Generatywna AI w marketingu – jak zrobić to dobrze?

Maria Dymitruk

-

radca prawny, counsel, Olesiński i Wspólnicy

Maria Dymitruk

radca prawny, counsel, Olesiński i Wspólnicy

Daniel Kula

-

OW Legal, Olesiński i Wspólnicy

Daniel Kula

OW Legal, Olesiński i Wspólnicy

Wyobraźmy sobie, że agencja marketingowa, którą klient mocno nakłania do pośpiechu, decyduje się oprzeć przygotowywaną akcję promocyjną na materiałach wygenerowanych przez powszechnie dostępne narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji. Uzyskuje w ten sposób teksty, grafiki, jak i filmy potrzebne do kampanii. Co dalej?

Zespół oczywiście przejrzał wygenerowane efekty. Wszystkie wyglądały przekonująco. Na pierwszy rzut oka pełny sukces. Po opublikowaniu materiałów przez klienta dochodzi jednak do skandalu w sieci.

Powód? Po pierwsze, część contentowa zawiera tzw. halucynacje, czyli przekonująco brzmiące, ale nieprawdziwe informacje generowane przez modele językowe.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja