Nocni zakupowicze czy zwiastuni klęski to konsumenci zbyt nieliczni, żeby tworzyć z nich segment z osobnym przekazem marketingowym. Nawet jeśli jednak znajdują się poza mainstreamem, są warci uwagi. Pozwalają zauważyć istotne dla marki mechanizmy albo rodzące się trendy.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W ostatnich latach znaczenie segmentacji klientów zostało podważone przez Byrona Sharpa. W książce „How Brands Grow” przedstawił on wyniki badań, które wskazują, że skuteczniejsze jest docieranie za pomocą reklamy masowej do jak najszerszego grona konsumentów. To jedno podejście.
Z drugiej strony, segmentacja jest przydatna podczas tworzenia strategii komunikacji.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.