Celebryci dobrej pamięci - Marketing przy Kawie
Celebryci dobrej pamięciCelebryci dobrej pamięciCelebryci dobrej pamięciCelebryci dobrej pamięci
Kiedy marki rzeczywiście korzystają na takich związkach? (fot. Pixabay)

Celebryci dobrej pamięci

Celebryci dobrej pamięci
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Badania pokazują, że zatrudnienie celebryty do wspierania wizerunku marki (tzw. celebrity endorsement) może przynieść sporo korzyści, ale tylko pod pewnymi warunkami. Bez ich spełnienia w pamięci konsumentów zadziała „efekt wampira”. Gorzej nawet: zyskają konkurencyjne marki z tej samej kategorii produktowej.

Za sprawą ewolucji twarze przykuwają uwagę człowieka skuteczniej i szybciej niż wszystkie pozostałe bodźce. Najszybciej dostrzegamy zaś te twarze, które widzieliśmy już wcześniej. Na imprezie twarze znajomych w pomieszczeniu wychwycimy szybciej niż twarze pozostałych, niezależnie od ich urody. Dla mózgu i aparatu percepcji przeciętnego człowieka twarze celebrytów są właśnie jak twarze znajomych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to