Przyznawanie się do porażek, odwoływanie się do osobistych doświadczeń, ostrożne posługiwanie się humorem. Te zabiegi mogą pomóc w różnych sytuacjach. Także w czasie prezentacji biznesowych.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
1. Kiedy używasz liczb, pomóż słuchaczom je sobie wyobrazić. Stosuj obrazowe porównania
Steve Jobs podczas swoich prezentacji właśnie w ten sposób mówił o danych. Najpierw podawał liczbę abstrakcyjną dla przeciętnego odbiorcy.
„Apple sprzedało jak na razie dwa miliony iPhone’ów” – zaczynał. Następnie dodawał, co to oznacza: że każdego dnia sprzedawano po dwanaście tysięcy tych urządzeń.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.