5 prostych sposobów, które pomogą na scenie niedoświadczonemu mówcy5 prostych sposobów, które pomogą na scenie niedoświadczonemu mówcy5 prostych sposobów, które pomogą na scenie niedoświadczonemu mówcy5 prostych sposobów, które pomogą na scenie niedoświadczonemu mówcy
Scena czeka – warto się odważyć (fot. Cla78/Fotolia.com)

5 prostych sposobów, które pomogą na scenie niedoświadczonemu mówcy

5 prostych sposobów, które pomogą na scenie niedoświadczonemu mówcy
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Przyznawanie się do porażek, odwoływanie się do osobistych doświadczeń, ostrożne posługiwanie się humorem. Te zabiegi mogą pomóc w różnych sytuacjach. Także w czasie prezentacji biznesowych.

1. Kiedy używasz liczb, pomóż słuchaczom je sobie wyobrazić. Stosuj obrazowe porównania
Steve Jobs podczas swoich prezentacji właśnie w ten sposób mówił o danych. Najpierw podawał liczbę abstrakcyjną dla przeciętnego odbiorcy.

„Apple sprzedało jak na razie dwa miliony iPhone’ów” – zaczynał. Następnie dodawał, co to oznacza: że każdego dnia sprzedawano po dwanaście tysięcy tych urządzeń.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja