W ostatnich latach jednym z najważniejszych trendów w projektowaniu znaków marek jest ich synteza, czyli upraszczanie formy. Na taki krok zdecydowało się sporo brandów na całym świecie. Głos na ten temat zabrało wielu ekspertów w dziedzinie typografii i brandingu. Przyjrzyjmy się więc pokrótce zagadnieniu.Co mamy na myśli, mówiąc synteza logo, upraszczanie znaku? Najczęściej w grę wchodzi:
zamiana liter szeryfowych (czyli takich, które zakończone są poprzecznymi lub ukośnymi kreskami) i liter stylizowanych na bezszeryfowe, proste,
rezygnacja z ornamentu, detalu,
odrzucenie gradientów, efektów graficznych (cieni, błysków itd.).
Czasami nawet, gdy marka jest odpowiednio rozpoznawalna, upraszczanie logo wiąże się ze zrezygnowaniem z nazwy na rzecz samego sygnetu (symbolu, znaku graficznego).
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.