Logo opisowe czy symboliczne? Naukowcy przeanalizowali 500 znaków różnych marekLogo opisowe czy symboliczne? Naukowcy przeanalizowali 500 znaków różnych marekLogo opisowe czy symboliczne? Naukowcy przeanalizowali 500 znaków różnych marekLogo opisowe czy symboliczne? Naukowcy przeanalizowali 500 znaków różnych marek
Logo – ważny element doświadczenia z marką i produktem (fot. Pixabay)

Logo opisowe czy symboliczne? Naukowcy przeanalizowali 500 znaków różnych marek

Logo opisowe czy symboliczne? Naukowcy przeanalizowali 500 znaków różnych marek
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Od kilku lat znane marki konsekwentnie upraszczają swoje znaki. Chcą zmieścić pod jednym symbolem wiele różnych produktów. Najnowsze badania kilkuset marek wskazują jednak, że znaki opisowe, czyli zawierające element wizualny wskazujący na kategorię produktową, w określonych sytuacjach sprawdzają się lepiej.

Badacze z Francji, Wielkiej Brytanii i Kanady przeanalizowali tę kwestię dokładniej. Wyniki opublikowali w jednym z ostatnich numerów „Journal of Marketing Research”. Sprawdzili reakcję konsumentów na znaki 597 marek. Celem była pomoc brand managerom w podjęciu decyzji, czy wybrać logo opisowe, czy symboliczne.

Zagadnienie nie jest jednak nowe. W książce „Logo Design Love.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się