Od kilku lat znane marki konsekwentnie upraszczają swoje znaki. Chcą zmieścić pod jednym symbolem wiele różnych produktów. Najnowsze badania kilkuset marek wskazują jednak, że znaki opisowe, czyli zawierające element wizualny wskazujący na kategorię produktową, w określonych sytuacjach sprawdzają się lepiej. Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Badacze z Francji, Wielkiej Brytanii i Kanady przeanalizowali tę kwestię dokładniej. Wyniki opublikowali w jednym z ostatnich numerów „Journal of Marketing Research”. Sprawdzili reakcję konsumentów na znaki 597 marek. Celem była pomoc brand managerom w podjęciu decyzji, czy wybrać logo opisowe, czy symboliczne.
Zagadnienie nie jest jednak nowe. W książce „Logo Design Love.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.