Pod hasłem „marketing efektywnościowy” w Wikipedii czytamy, że „jego celem nie jest budowa wizerunku marki, lecz przełożenie wypracowanego już wizerunku na pożądane działania odbiorców”. Może Wikipedia nie jest najbardziej poważanym źródłem wiedzy, ale tu akurat trzeba przyznać rację autorowi wspomnianego hasła.Performance marketingu nie można traktować jako samodzielnego bądź głównego sposobu komunikacji marki. Powinien on być jedynie taktycznym wsparciem sprzedaży. Podobnie jak promocje sklepowe, zachęca do bezpośrednich działań i odwraca uwagę od ewentualnego konkurenta. Szermuje przy tym głównie argumentami cenowymi i przekazem, który odwołuje się do najprostszych mechanizmów wpływu społecznego, znanych z najstarszych podręczników marketingu i reklamy.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.