Rola AI w badaniach marketingowych

Na razie tylko wielcy tego rynku wykorzystują narzędzia, o których tu mówimy.

Artur Kotliński i Dariusz Marciniec z instytutu badawczego IPC wyjaśniają, do czego może przydać się AI w badaniach marketingowych i dlaczego warto robić fokusy.

Artur Kotliński

CEO w instytucie badawczym IPC Ma ponad 25-letnie doświadczenie i wiedzę praktyczną w zakresie badań marketingowych. Moderował, kierował lub uczestniczył w ponad 600 projektach badawczych prowadzonych na zlecenie m.in. takich firm, instytucji, miast jak Electrolux, KRD, NBP, Herbapol Wrocław, Herbapol Poznań, Indykpol, UOKiK, PARP, Amica, BP, Agora, Danone, Deloitte, Roche, PGE, PKN Orlen, Peugeot, Renault i wielu innych. Wykładowca m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRIO).

Dariusz Marciniec

Business process manager w instytucie badawczym IPC Analityk instytucjonalny z ponad 15-letnim doświadczeniem, handlowiec i trener. W latach 2008–2010 koordynował inwestycje sportowe we Wrocławiu – m.in. przygotowanie inwestycji krytego stoku narciarskiego. W ramach swoich obowiązków przygotowywał biznesplany dla obiektów sportowych. W latach 2015–2018 przygotowywał dokumenty strategiczne dla JST oraz wnioski o dofinansowanie w ramach RPO. Specjalista w zakresie organizacji imprez masowych oraz opracowywania dokumentacji promocyjnej z elementami grywalizacji.
Rola AI w badaniach marketingowych
Jacek SzlakJacek Szlak

Czy sztuczna inteligencja może być przydatna w badaniach stosowanych w marketingu?

Dariusz MarciniecDariusz Marciniec

Tak, i to na kilku obszarach. Choćby już na samym początku, przy wyborze respondenta – to właśnie dzieje się u nas. Sztuczna inteligencja skanuje wszystkie dostępne i dopuszczalne informacje o potencjalnych respondentach i w odpowiedni sposób pomaga nam ich dobrać, sprawdzić ich wiarygodność itd. Ewentualnie może nawet losować ich do badania.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja