Programy czasem muszą się zmieniać - Marketing przy Kawie

Programy czasem muszą się zmieniać

Zamknięcie przez T-Mobile programu lojalnościowego Era Premia wzbudziło kontrowersje wśród wielu z 13,2 mln klientów przejętej firmy. „Jest to decyzja zrozumiała. Zwłaszcza jeśli przyjrzymy się wcześniejszym działaniom T-Mobile towarzyszącym przejmowaniu marek w poszczególnych krajach” – mówi o tym ruchu operatora Stanisław Furman, współautor programu lojalnościowego wprowadzonego przez T-Mobile po przejęciu Max.mobil na rynku austriackim.

rozmawia Jakub Müller

Stanisław Furman

Prezes zarządu firmy Loycon

Programy czasem muszą się zmieniać
Jakub MüllerJakub Müller

Jak pan ocenia decyzję T-Mobile o zamknięciu programu lojalnościowego Era Premia?

Stanisław FurmanStanisław Furman

Z punktu widzenia firmy T-Mobile jako międzynarodowego, globalnego operatora sieci komórkowej jest to decyzja zrozumiała. Zwłaszcza jeśli przyjrzymy się wcześniejszym jego działaniom towarzyszącym przejmowaniu marek w poszczególnych krajach.

Naczelną filozofią T-Mobile jest całkowita zamiana przejmowanej marki i dostosowanie jej wizerunku zarówno w warstwie wizualnej, jak i strategicznej do generalnej spójnej polityki marki. Przypomnijmy sobie, jak brzmiało hasło przewodnie wprowadzające firmę na polski rynek [„Witaj wśród 129 milionów ludzi na świecie, których łączy T-Mobile” – przyp. red.].

Parafrazując, wcześniejsi abonenci Ery zostali przywitani w globalnej wiosce wielu milionów klientów T-Mobile. Stąd też decyzja o zamknięciu programu była tylko kwestią czasu. Sami klienci Ery nie powinni być zaniepokojeni, jeśli T-Mobile konsekwentnie będzie prowadziła swoją politykę w Polsce, tak jak to miało miejsce na przykład w Austrii.

Miałem przyjemność być współautorem aplikacji lojalnościowych dla T-Mobile Austria, uczestniczyć w ich wdrażaniu i rozwijaniu. Z tej perspektywy mogę śmiało powiedzieć, że jakość i charakter korzyści oferowanych abonentom sieci nie pozostawiają nic do życzenia.

Aplikacje były zresztą rozwijane i administrowane przez naszą firmę tutaj, w Polsce. Z tym większym zainteresowaniem obserwuję rozwój sytuacji tej sieci w kraju.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja