Opowieści o tym, jak sprawić, by marki urosły, są atrakcyjne. Ale mogą być niebezpieczne

Kiedyś razem z Byronem Sharpem byliśmy w Atlancie na rozmowach z Coca-Colą. Nasi rozmówcy już na początku spotkania ubolewali, że mają problemy z budżetem. Stwierdziliśmy wtedy, że w takim razie rozmowy z innymi firmami chyba możemy już sobie odpuścić.

Magda Nenycz-Thiel, profesor w Ehrenberg-Bass Institute mówi w wywiadzie o tym, co utrudnia budowę silnych marek, w czym pomagają charakterystyczne zasoby marki i jak powinny konkurować mniejsze firmy.

Magda Nenycz-Thiel

Magda Nenycz-Thiel jest profesorem w Ehrenberg-Bass Institute kierowanym przez Byrona Sharpa. Dołączyła do instytutu w 2006 r., po ukończeniu studiów magisterskich w Polsce i Niemczech. Przez 5 lat prowadziła Mars Marketing Lab – laboratorium badawcze Mars Incorporated o globalnym zasięgu. Przez kolejne 3 lata była pierwszym Mars Chair (stanowisko naukowe w pełni sponsorowane przez tę firmę). Wraz z zespołem prowadziła pionierskie badania nad wzrostem kategorii produktowych. Ich wyniki są wykorzystywane do poprawy realizacji inwestycji wzrostowych. Jest założycielką i liderem Inicjatywy na rzecz Rozwoju Kategorii (Industry Growth Initiative). Obecnie jej głównym celem jest pomoc organizacjom w transformacji ku podejściu opartemu na dowodach naukowych (evidence-based culture) w rozwijaniu kategorii i marek. Główne obszary jej badań: wzrost kategorii, dostępność fizyczna brandu, marki własne, e-commerce i innowacje. Publikowała w czasopismach od „Journal of Advertising Research”, przez „Marketing Letters”, po „European Journal of Marketing”.

Opowieści o tym, jak sprawić, by marki urosły, są atrakcyjne. Ale mogą być niebezpieczne
Jakub MüllerJakub Müller

Co dzisiaj najbardziej utrudnia budowanie silnej marki?

Magda Nenycz-ThielMagda Nenycz-Thiel

Największą trudnością zawsze było – i zawsze będzie – tworzenie opowieści, czyli storytelling. Jako ludzie lubimy opowieści, są one bardzo ważną częścią tego, jak się przez wieki komunikowaliśmy. Fakty związane z firmą, nawet wyniki badań naukowych też trzeba odpowiednio opowiedzieć. Ale podstawą muszą być zawsze fakty oparte na danych wysokiej jakości, które zostały poprawnie zanalizowane i zinterpretowane.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja