Nie będzie pieniędzy sponsorów dla średniaków

Jaki jest stan sponsoringu sportowego wiosną 2021 roku? Jak zmieni się jego rola w miksie marketingowym? Jaka będzie struktura wydatków sponsorów? Co z mniejszymi eventami? Jak rysuje się przyszłość transmisji sportowych live?

O tym rozmawiamy z Adamem Pawlukiewiczem, koordynatorem działów badań i rozwoju w firmie Pentagon Research

Adam Pawlukiewicz

Koordynuje pracę działów badań i rozwoju w firmie Pentagon Research, z którą współpracuje od 2012 r. Jest twórcą rankingu „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”, który rokrocznie publikuje razem z magazynem „Forbes”, będąc jednocześnie jego felietonistą. Pracował podczas MŚ 2018 FIFA w Rosji i 2014 w Rio de Janeiro w Brazylii, był też członkiem portorykańskiej misji olimpijskiej podczas letnich igrzysk olimpijskich 2016. Wcześniej – FIFA Puchar Konfederacji 2013 (również w Brazylii), a także w sieci hoteli Hilton Worldwide w USA. Magister nauk o kulturze fizycznej, absolwent i doktorant na wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego, wykładowca akademicki (Uniwersytet SWPS, Uniwersytet Warszawski, AWF we Wrocławiu, Uczelnia Vistula, SGH). Współpracuje z Cambridge Innovation Center. Doradza sportowcom, reprezentantom Polski z zakresu wizerunku i obecności w mediach. W ramach hobby prowadzi kanał sportowy Total Sport, mający kilkadziesiąt tysięcy obserwujących.

Nie będzie pieniędzy sponsorów dla średniaków
Jakub MüllerJakub Müller

Jaki jest stan sponsoringu sportowego wiosną 2021 roku?

Adam PawlukiewiczAdam Pawlukiewicz

Na całym świecie jest bardzo duży kryzys finansowy, większy niż może się wydawać. Postępuje w wyniku wielu powolnych „ruchów płyt tektonicznych”. W takich trudnych czasach firmy bardzo ograniczają koszty funkcjonowania, na wszystkich możliwych polach. Często zaczynają od ograniczenia wydatków na marketing, w tym na reklamę i sponsoring.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się